hero image
dppi
2 n

Gőzerővel zajlik a Cadillac F1-es felkészülése

Az amerikai autógyártó óriás Forma-1-es csapata már a szélcsatornában teszteli jövőbeli versenyautóját, miközben a Ferrarival kötött motormegállapodás részletei is körvonalazódnak.

Az amerikai motorsport történetének egyik legjelentősebb fejezete kezdődött el Miamiban, ahol a Cadillac F1 Team bemutatkozó rendezvényét tartották. A floridai Queen szórakozóhelyen megrendezett eseményen ugyan még nem leplezték le a 2026-os versenyautót, az előkészületek azonban már javában zajlanak az amerikai istálló háza táján.

A TWG Motorsports vezérigazgatója, Dan Towriss az Arkansas Democrat Gazette-nek adott interjújában részletesen beszámolt a fejleményekről. "A versenyautó építése már folyamatban van, hosszú ideje használjuk a szélcsatornát, és az alváz is elkészült. A csapat építése szintén gőzerővel halad, rengeteg munka zajlik a háttérben. Fontosnak tartom kiemelni a General Motorsszal és a Cadillackel kialakított együttműködés mélységét, ami véleményem szerint egyedivé teszi ezt az újonnan érkező alakulatot" – mondta a szakember.

Három kontinensen átívelő működés

Az amerikai istálló három helyszínen végzi majd tevékenységét, amelyek közül kettő az Egyesült Államokban található. A főhadiszállás az indianai Fishersben kap helyet, emellett egy részleg a michigani Warrenben, egy pedig az angliai Silverstone-ban működik majd. A motorrészleg Észak-Karolinában végzi munkáját. A csapatfőnöki pozíciót betöltő Graeme Lowdont a Miami hétvégén a Ferrari vendéglátóterében is látták, ami nem meglepő, hiszen az első három évben az olasz gyártó motorjait használják majd.

Mark Reuss, a General Motors elnöke az eseményen rámutatott a Ferrari-együttműködés jelentőségére. "A gyorsasághoz először lassúnak kell lenni" – fogalmazott Reuss, utalva arra, hogy megfontolt tempóban kívánják felépíteni saját erőforrásukat.

Versenyzőkérdés középpontban

A pilótafelállással kapcsolatban egyre többen Sergio Perez szerződtetését valószínűsítik, amit az is jelez, hogy a helyszín előtt mexikói szurkolók csoportja gyűlt össze, "Szerződtesd Checót" skandálva. A második ülés sorsa azonban még kérdéses. "Nagyon sokan érdeklődnek a csapatunk iránt, amit nagyra értékelünk. Azt szeretnénk, ha a kiválasztott versenyző megfelelő helyzetbe kerülne, és amikor egy amerikai pilóta csatlakozik hozzánk, az méltó módon történjen. Megtaláljuk a megfelelő időpontot és módot a megfelelő versenyző F1-be való beépítésére" – nyilatkozta Towriss.

Az egyik lehetőség szerint akár teljes mexikói páros is alkothatná a csapatot, amennyiben Perez mellé Pato O'Ward érkezne az IndyCar-ból, aki jelenleg a McLaren tartalékversenyzője. Zak Brown már jelezte, hogy hajlandó lenne elengedni O'Wardot, ha a Cadillac teljes munkaidős versenyzőként szerződtetné. Az amerikai Colton Herta szintén komoly jelöltnek számít, az Auto Motor und Sport pedig Mick Schumachert is említette, aki jelenleg az Alpine WEC-programjában vesz részt. A német pilótát Miamiban látták tárgyalni az amerikai csapat vezetőségével.

Vámkérdések tisztázva

A General Motors F1-es terveit az amerikai-európai kereskedelmi feszültségek sem befolyásolják. Az amerikai sajtó szerint Reuss megerősítette, hogy a Donald Trump által bevezetett vámok – amelyek potenciálisan 5 milliárd dolláros hatással lehetnek a vállalatra – nem érintik az F1-es projektet. A kezdeti importvámok egy részének eltörlése ellenére továbbra is érvényben van a 25 százalékos vámtarifa, ám Reuss hangsúlyozta, mindez nem hat ki a General Motors Forma-1-es szerepvállalására.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL