Több, egymástól független bennfentes szerint egészen elképesztő, 100 millió dolláros összeget fizet az Oracle a Red Bull csapatának a névadó szponzori posztért, a szerződést pedig 5 évre kötötték meg a felek.

Szerdán leplezték le a Red Bull RB18-at, a bemutató folyamán pedig kiderült az is, hogy a Milton Keynes-i istálló új névadó szponzorra tett szert a technológiai óriásvállalat, az Oracle személyében – korábban a Honda, azt megelőzően pedig az Aston Martin volt a Red Bull névadó szponzora.

Egyes bennfentesek, többek között a holland Telegraafnak dolgozó Erik van Haren, úgy tudják, hogy az Oracle egészen elképesztő, 100 millió dolláros összeget fizet a Red Bullnak, a szerződésük pedig 5 évre szól – átszámítva évi 30,9 milliárd forintot, összesen 154,5 milliárd forintot fizet a cég.

Ez az összeg azt figyelembe véve még jelentősebb, hogy a csapatok néhány területtől eltekintve – pl.: top 3 alkalmazott és a versenyzők fizetése, motorfejlesztés, marketingköltségek – összesen 140 millió dollárral gazdálkodhatnak, az összeg több mint 70 százalékáról pedig így az Oracle „gondoskodik”.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL