hero image

Csou: Hiányzott egy kínai példakép, aki megmutatta volna az utat

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Titokzatos választ adott Lance Stroll, amikor a Forma-1-es jövőjéről kérdezték

FORMA-1

Két Mercedes már ki is hajtott a Kínai Nagydíj versenypályájára

FORMA-1

Lewis Hamilton: Vannak olyan emberek, akik továbbra is szarságokat beszélnek

FORMA-1

Újít az Alpine F1-es csapata Kínában, de Pierre Gasly pórul jár

Motorsport.hu
2022/02/14 19:50
Joe-nak hívja magát, ő az első kínai Forma–1-es pilóta, és 2022-ben az Alfa Romeo versenyzője lesz. A 22 éves fiatalember először adott interjút Svájcban a Blicknek.
Ajánlott Helmut Marko két kulcsfontosságú kijelentést tett Carlos Sainz jövőjéről

Joe-nak hívja magát, ő az első kínai Forma–1-es pilóta, és 2022-ben az Alfa Romeo versenyzője lesz. A 22 éves fiatalember először adott interjút Svájcban a Blicknek.

A Forma-1 2022-ben új korszakba lép. Egyrészt a teljesen új technikai szabályok miatt, amelyeknek több izgalmat és előzést kell lehetővé tenniük. De azért is, mert az Alfa Romeo egyik autójában egy nagyon különleges versenyző foglal majd helyet. Csou Kuan-jü nem egy egyszerű F1-es újonc, mint a többiek Ő az első kínai a királykategóriában.

Az Alfa Romeo újonca Joe-nak hívja magát paddockban, melynek okáról kérdezték előszőr, majd arról, hogy milyen benyomásai voltak új csapatánál. „Kínaiul a Csou alapvetően Joe-t jelent. Hasonlóan hangzik, és a világ minden táján könnyen kiejthető“ - kezdte.

„Az eddigi benyomásaim nagyon pozitívak. A csapat rendkívül profi, de ugyanakkor olyan, mint egy család. Nagyon boldog vagyok, hogy részese lehettem. Nagyon örülök, hogy az Alfa Romeo hisz a fiatal versenyzői generációban.“

„Mindig is arról álmodtam, hogy a Forma–1-be kerülök. Most már csak szuper boldog és büszke vagyok, hogy valóra váltom a nagy gyerekkori álmomat. Fantasztikus, hogy én vagyok az első kínai, aki ezt elérte.“

Tinédzserként Európába költözött a karrierje miatt. Csou elárulta, hogy mennyire volt nehéz a váltás. „2012-ben költöztem Angliába. Európában minden más, mint Kínában. Nehéz beilleszkedni, mert először meg kell tanulni a nyelvet, hogy egyáltalán valamit megértsünk. Sport szempontból is nehéz volt, mert a versenypályák színvonala sokkal magasabb Európában. Sokat kellett tanulnom. Az elején különösen bonyolult volt, mert a remélt eredmények nem jöttek azonnal.“

„Hiányzott egy kínai példakép, aki megmutatta volna a helyes utat a Forma–1-hez. Az én országomból senki sem járt ezen az úton korábban, a családomnak és nekem magunknak kellett megtalálnunk a helyes utat. Inkább hullámvasút volt, mint a boldogság egyenletes fürdője. Nagyon sok áldozatot kellett hoznom ahhoz, hogy bekerüljek a Forma–1-be.“

Az Alfa Romeo pilótája elárulta idei céljait is, ugyanakkor tudja, hogy sokan leírják őt. „Az első évben először szeretnék igazán megérkezni a Forma–1-be, majd megszerezni az első világbajnoki pontjaimat“ - mondta.

„Nem tudom befolyásolni, hogy bizonyos emberek mit gondolnak. Véleményem szerint a Formula 2-ben megmutattam, hogy megvan bennem az, ami a Forma–1-hez kell. Ott futamokat nyertem és versenyeztem a bajnoki címért. Most rajtam múlik, hogy a Forma–1-ben is megmutassam, mit tudok. Alig várom, hogy elkezdődjön!“

Csou szerződtetésével óriási médiaérdeklődés mutatkozott a Forma–1 iránt Kínából. A fiatal pilóta előtt követendő példa lehet Yao Ming, az NBA szupersztárja. „Azt szeretném elérni Kínának az autósportban, amit Yao Ming elért a kínai kosárlabdában. Már most is sokan érdeklődnek a Forma–1 iránt, de ha jól versenyzek, biztos vagyok benne, hogy Kínában még többen követik majd a pályafutásomat“ - zárta.