hero image

Egy 680 forintos alkatrész és egy stratégiai hiba okozta Alonso vesztét

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Michael Schumacher egészen döbbenetes kiesése a 2005-ös Kínai Nagydíjról

FORMA-1

A Forma-1 történetének egyik legfélelmetesebb bukása (videó)

FORMA-1

Alonso győzelemmel ünnepelte a 200. nagydíját a Ferrarival

FORMA-1

Michael Schumacher 22 évvel ezelőtt már 56 F1-es győzelemnél járt

Motorsport.hu
2022/04/12 20:03
Még ha Fernando Alonso kijelentése, hogy pole pozíciót szerezhettek volna talán kissé túlzó is volt, az biztos, hogy az Alpine egy dobogóra esélyes futamot dobott el magától.
Ajánlott Hülkenberg félelmetes F1-es bukása után megfagyott a levegő

Alonso ideális helyzetben lett volna ahhoz, hogy kihasználja Max Verstappen kiesését az Ausztrál Nagydíjon, ha nem áll meg alatta az autó a Q3-ban futott rendkívüli köre alatt. A George Russell által örökölt harmadik hely megszerzése biztosan benne lett volna a pakliban vasárnap, de talán Sergio Perezzel is csatázhattak volna a második helyért, tekintve, hogy Pereznek milyen keményen kellett harcolnia a Mercedesszel.

A probléma az volt, hogy minden, amivel a csapat megpróbálta jóvátenni a kvalifikációs hibát, végül csak rontott a helyzeten. Az áhított dobogóból az utolsó hely lett. Szafnauer elmondta, hogy a hiba, ami Alonso megállását eredményezte, egy olyan alkatrésznek köszönhető, mely a becslések szerint nagyjából 680 forintba kerül.

„Az olajszivárgást egy o-gyűrű okozta, elszakadt ezáltal kiszivárgott az olaj. Ezáltal az olajnyomás csökkent és aktiválódott a vészüzemmód” - válaszolta Szafnauer a The Race kérdésére, hogy az Alpine megtalálta-e a hiba okát.

„Ha jól sikerül a kvalifikáció, akkor Fernando számára teljesen más lett volna a verseny. A közepeseken indult volna, mint a többiek, nem zavart volna be a biztonsági autó és jó eséllyée az első négy sráccal küzdhetett volna" - mondta Szafnauer.

Ehelyett Alonso a kemény gumikon indult a 10. helyről, és kezdetben ott is maradt Pierre Gasly AlphaTaurija mögött.

„Mivel a 10. helyről indult, egy gyors autóval maga alatt, a stratégia az volt, hogy kemény gumikon induljon, tudván, hogy mindenki más közepes gumikon fog menni. A biztonsági autó közbejátszott, a kerékcsere után Fernando beragadt a többiek mögé, és tönkretette a közepes gumikat, ami azt jelentette, hogy újra ki kellett állnia” – tette hozzá a csapatfőnök.