A világbajnok mindössze a hetedik rajtkockát szerezte meg, miközben az újonc Oscar Piastri McLarenje állhat az élről a rajtrácson.

Az elmúlt évek domináns Red Bull versenyzője, Max Verstappen már a bahreini hétvége kezdetén borúlátó hangulatban nyilatkozott, ami az időmérő edzésen beigazolódott, miután közel hat tizedmásodperces hátránnyal mindössze a hetedik helyet sikerült megszereznie a pole pozíciót megkaparintó Oscar Piastrival szemben.

A háromszoros világbajnok helyzetét tovább nehezíti, hogy az idei szezonban még pontot sem szerző, sereghajtó Alpine versenyzője, Pierre Gasly is megelőzte őt, mégpedig 0,207 másodperccel, ami tisztán a teljesítménykülönbségből adódott. 

Helmut Marko ugyan az időmérő után fékproblémákra hivatkozott, ám Verstappen gondjai ennél összetettebb képet mutatnak, ugyanis a Red Bull szakemberei hiába próbálkoztak különböző beállításokkal az RB21 teljesítményének fokozása érdekében.

A telemetria adatok alapján mind az egyenes vonalú sebességben, mind a kanyarsebességben jelentős lemaradás mutatkozik, amit jól szemléltet, hogy a középső szektorban Verstappen négy tizedmásodpercet veszített Piastrival szemben.

Az RB21 különösen érzékenyen reagál a beállítási változtatásokra, ami nagyban megnehezíti a csapat munkáját, és az időmérő edzésen mért adatok sem festenek biztató képet sem a versenyző, sem a csapat számára.

A McLaren fiatal tehetsége, Oscar Piastri magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót, noha az eredetileg második helyen záró George Russell hátránya a vártnál kisebb volt. Az ausztrál pilóta pályafutása második pole pozícióját szerezte meg, ami egyben azt is jelentheti, hogy először kerülhet a világbajnokság élére.

A teljesítményadatok részletes elemzése azt mutatja, hogy Piastri kizárólag az egyenesekben, valamint a 9-es és 10-es kanyarokban veszített időt versenytársaival szemben, ami újfent bizonyítja a McLaren kiegyensúlyozott teljesítményét mind a kanyarokban, mind az egyenesekben, ami rendkívül biztatónak tűnik a csapat szempontjából.

Eközben odaszólt egy erőset Hamiltonnak az olasz újságíró, míg Piastriról szóló viccek terjednek a paddockban.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL