Bár Max Verstappen nyerte a 2022-es Szaúd-Arábiai Nagydíjat, a mezőny legújabb autójának továbbra is a Ferrari számít, el is áruljuk, miért.

Max Verstappen és Charles Leclerc a 2022-es szezon eddigi két futamán két kiváló párbajt teljesítettek, az állás 1-1 közöttük. A szaúdi futam után a Red Bull végsebességbeli fölényét látva az avatatlan szem könnyen azt mondhatja, hogy bizony a Red Bull autója a legjobb, a képet azonban torzítják Verstappen dzsiddai győzelmének körülményei.

Először is, a Ferrari a nagyobb leszorítóerős csomagjával próbálta vasárnap kímélni a gumikat – a sima, majd a virtuális biztonsági autós fázis azonban lenullázta a Ferrari ezen előnyét, és Verstappennek a futam második felében egy pillanatig sem kellett spórolnia a gumikkal, amire máshogyan rákényszerülhetett volna.

Másodszor, a dzsiddai vonalvezetés, amelyben szinte egyáltalán nincsenek lassú kanyarok, nem kedvezett a Ferrari erősségeinek.

Az AMuS jelentése szerint a kanyarokban messze a Ferrari autója teljesít a legjobban az elképesztően stabil aerodinamikai tulajdonságai miatt, és a kanyarok kigyorsításán egyik másik autó sem ér a nyomába, ami a Ferrari új erőforrásának is tulajdonítható: nem csak a lóerőszámot tudták növelni a maranellóiak, de jóval nyomatékosabbá tették a 2022-es motort, ez a tulajdonság pedig egészen a következő motorformuláig, 2026-ig így marad.

A német szaklap szerint azonban a Ferrari előnye a Red Bull-lal szemben a tapasztalat: az F1-75 szinte egyáltalán nem változott a barcelonai teszt óta, a padlólemez szélén hajtottak végre apróbb módosításokat leszámítva.

Ezért van az, hogy mindegy, milyen körülményekkel találkoztak eddig a Ferrari mérnökei, tűpontosan, és mindenkinél gyorsabban meg tudják találni az ideális beállításokat, miközben a Red Bull és a Mercedes a bahreini újításaik után elölről kezdte a tanulási folyamatot.

Ez pedig nagyon nagy segítségére lesz a Ferrarinak a részükről legkésőbb Barcelonában elkezdődő fejlesztési háborúnak: mivel nagyon jól ismerik az autójukat, pontosabban be tudják lőni, milyen új alkatrészekkel tudnák tovább javítani az autójukon, ami óriási segítség egy olyan nagy csapatnak, mint a Ferrari a költségsapka korszakában.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL