Hiába szerzett értékes pontokat a Miami Nagydíjon is a Mercedes, teljes tanácstalanság uralkodott a csapatnál a futam leintését követően, mielőtt nekiláthattak volna a Miamiban szerzett adataik kielemzésének.
A csapat autói ugyanis pénteken váratlanul versenyképesek voltak, Lewis Hamilton a második szabadedzésen jobb időt futott, mint másnap az időmérőn, de amilyen váratlanul ott voltak az élen a Mercedesek, olyan gyorsan vissza is csúsztak a középmezőnybe.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint fontos, hogy megtalálják a versenyhétvége pozitívumait, és szerinte közelebb kerültek az autó ideális működési tartományának megtalálásához, amellyel sokkal gyorsabbak lehetnének.
A problémát azt jelenti az AMuS értesülései szerint, hogy a csapat mérnökei elképesztően nehezen találják meg ezt a tartományt, amely „ablak” helyett akkora, mint egy ajtóba szerelhető kukucskáló, a helyzetüket pedig csak nehezíti, hogy nem támaszkodhatnak anélkül a pilóták visszajelzéseire, hogy ne kérdőjeleznék meg őket, Wolff el is árulta, miért:
„Az adatokon nem lehet kimutatni azokat az óriási változásokat, amelyeket a pilóták az autóban éreznek. Évek óta nem fordult elő velünk olyan, hogy a pilóták visszajelzései teljesen ellentmondtak volna az adatoknak.”
Wolff azt is elismerte, hogy az „oldaldoboz nélküli” koncepciójuknak, amellyel mindenkinél szabadabban hagyják a padlólemez felső felét, köze lehet a delfinezéshez, de egyelőre úgy fogalmazott, hogy nem gondolkoznak a kialakítás leváltásán, mert látják annak előnyeit is.