Az olasz csapat Bahreinben repülőrajtot vett, Charles Leclerc simán nyert, míg Max Verstappen és Sergio Perez is kiállni kényszerültek a verseny utolsó köreiben. Szaúd-Arábiában Verstappen kis különbséggel, de le tudta győzni riválisát, de Ausztráliában ismét kiesett üzemanyagszivárgás miatt, így ismét Leclerc állhatott a dobogó legfelső fokára.
A Ferrari tehát önbizalomtól duzzadva mehetett az imolai, számukra hazai pályán rendezett versenyre, de Carlos Sainz ütközésével a rajtnál és a Perezt üldöző Leclerc nagy hibájával 58 pontot ajándékoztak a Red Bullnak, miután Verstappen mind a sprintet, mint a főfutamot megnyerte.
A Scuderia ekkor még nem tudta, de ezzel egy hat versenyt átívelő győzelmi sorozata kezdődött a Milton Keynes-i gárdának, akiknek csapatfőnöke, Christian Horner úgy érezte, „a szezon elején a Ferrarinak gyorsabb volt az autója”, de fejlesztéseik és a maranellóiak hibái megkönnyítették a dolgukat:
„Azt hiszem, az, hogy kartávolságon belül tudtunk maradni hozzájuk képest, nagyon fontos volt. A mi bajnokságunk 21 versenyből áll, mert az évadnyitón nulláztunk, szóval muszáj volt valahogy rajtuk maradnunk.”
„Számomra az imolai volt az egyik legfontosabb hétvége a sprintversennyel, aztán a győzelemmel, hogy mindkettőt megnyertük, hogy kettős győzelmet szereztünk a Ferrari hazai pályáján, szerintem hatalmas lélektani dolog volt számunkra és talán számukra is. Fejlesztettük az autót, ledobtunk róla némi súlyfelesleget és aztán megjött a tempó. A srácok fantasztikusak voltak egész évben.”