Az olasz Formu1a.uno szerint a delfinezés áll amögött, hogy a Mercedes W13-ason nagyon gyorsan kopnak a gumik a riválisaikhoz képest, ráadásul a német istálló Bahreinbe hozott megoldása sem orvosolta a problémát.

Bár papíron nem néz ki rosszul, hogy a Mercedes a harmadik, illetve a negyedik helyen fejezte be a Bahreini Nagydíjat, valójában ez annak köszönhető, hogy a két Red Bull az utolsó körökben technikai probléma miatt kiesett, amely vélhetően nem a standard alkatrész miatt történt.

A Mercedes W13-as egyelőre nem tűnik annyira jól működő konstrukciónak, mint a Ferrari és a Red Bull autója, ennek pedig többek között az áll a hátterében, hogy erősen érinti a gárdát a delfinezés jelensége, ami a ground-effect visszatérése óta fontos téma a Forma-1-ben.

Az olasz Formu1a.uno pedig úgy tudja, hogy a Mercedes meg van győződve arról, hogy nagy potenciál rejlik a kocsijukban, azonban jelenleg ezt nem tudják megmutatni a pályán, legfőbbképp a delfinezés miatt.

A csapat Bahreinben egy új padlólemezzel próbálta orvosolni a problémát, viszont nem vált be a dolog. Így jelenleg nagyon szűk tartományban tudnak változtatni az autóbeállításokon, a hasmagasságot pedig az ideálisnál tovább kellett emelniük a csillagos márkánál.

Az olasz portál szerint ezzel nagymértékű aerodinamikai teljesítményt vesztettek, ráadásul ennek köszönhető az is, hogy a W13 „falja” a gumikat, az élmezőnyből nekik kellett a leghamarabb kiállniuk a bokszba, és használt gumikon a versenytempójuk is gyengébb volt, mint az időmérős tempójuk.

Eközben a hírek szerint a Mercedes csak Imolában tud majd komolyabb fejlesztési csomagot vinni a pályára, így a következő két futamon, Szaúd-Arábiában és Ausztráliában még nem várhatunk csodát a legutóbbi 8 konstruktőri címet behúzó alakulattól.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL