A Mercedes W13-as Forma-1-es autójánál nem a súlycsökkentés volt a fő szempont, a csapat műszaki igazgatója, Mike Elliott szerint ugyanis ebben a sorozatban az aerodinamika minden.

A 2022-es Forma-1-es szezon egyik visszatérő témája volt az autók súlya. A 18 colos kerekekre való váltás a gumik és a fékrendszerek növekedését is magával hozta, ez és az autók biztonsági cellájának megerősítése 50 kilót emelt az autók minimumsúlyán.

Így szinte minden csapat autója túlsúlyos volt év elején, egyedül az Alfa Romeo volt képes elérni a 798 kilogrammos minimálsúlyt. A Red Bull és a Ferrari között döntő tényezők egyike épp az volt, hogy a Milton Keynes-i alakulat képes volt mélyreható diétára fogni saját autóját.

A Mercedesnek is sikerült egyre gyorsabbá tenni a W13-ast az év folyamán, azonban a Racecar Engineering folyóiratnak adott interjújában a csapat műszaki igazgatója, Mike Elliott elárulta, hogy ez az aerodinamika számlájára írható: „Az év elején túlsúlyosak voltunk, hiába próbáltuk elérni a minimálsúlyt. Azonban a tömeg egy érdekes egyenlet a Forma-1 mai korszakában.”

„Bár ma is a kulcsfontosságú teljesítmény-paraméterek egyike, a szabályok komolyan behatárolják. Emiatt a tervezés máshogy folyik, ahogy azt elképzelnénk. Az egyik cél, hogy gyorsabb köridőket érjünk el, és ezt a tömeg minimalizálásával elérhetjük, de rájöttünk, hogy egy nehezebb autó megfelelő aerodinamikával a pályán sokkal nagyobb teljesítményt nyújt.”

Elliott szavai visszaköszönnek például abban, hogy 2021-ig a padlólemez és a diffúzor kialakítása sokkal többet nyomott a latba az autók előre való dőlése miatt, mint a magasabb súlypont. A műszaki igazgató arra is rámutatott, hogy a megbízhatóság is közrejátszott a W13-as túlsúlyában és ez be is jött: Mind Russell, mind Hamilton csak egy rajtbüntetést kapott elemek cseréje miatt idén.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL