Oscar Piastri remekül kapta el a rajtot a katari sprinten, amely végül a lágy és közepes gumik közötti óriási különbségek miatt elképesztően izgalmasra sikeredett. Közvetlenül a rajt után már be is jött a biztonsági autó, miután Liam Lawson csúszott ki a bukótérbe a poros külső ívről.
Az újraindítás után a lágy gumikon a remekül rajtoló George Russell megelőzte Piastrit és átvette a vezetést, de a napjai az élen meg voltak számlálva a gyorsan kopó lágy gumik miatt, míg Russell mellett a két Ferrari is Verstappen és Norris elé került.
Mindeközben a középmezőnyben a szintén közepeseken rajtoló Sergio Perez is visszaesett, és keményen meg kellett küzdenie a pozíciókért, ez is lett a veszte: egyszerre próbálta a külső íven megelőzni az egymással csatázó Esteban Ocont és Nico Hülkenberget, de a francia pilóta ráhúzta a kormányt a Haasra, és belerongyolt Perezbe is.
Verstappennek ezután már csak célba kellett érnie ahhoz, hogy megszerezze a harmadik világbajnoki címét. Szerette volna futamgyőzelemmel ünnepelni a sikerét, de végül Piastri remek versenyzéssel megtartotta a vezetést, és az első (nem hivatalos) futamgyőzelmét szerezte a Forma-1-ben a Russellt és a Ferrarikat visszaelőző Verstappen és Norris előtt.