A maranellói istálló bonyolult stratégiai döntés előtt áll az SF-25 továbbfejlesztésével kapcsolatban.

A Ferrari előtt alapvető fontosságú stratégiai kérdés tornyosul, amely meghatározhatja a következő időszak eredményességét. Az olasz istállónak ugyanis el kell döntenie, hogy továbbra is jelentős erőforrásokat fordít-e az idei versenyautó, az SF-25 fejlesztésére, vagy inkább a 2026-os szabályváltozásokra készülve átcsoportosítja mérnöki kapacitását. A szakértők szerint a következő versenyek kimenetele meghatározó szerepet játszhat ebben a döntésben.

Az olasz Sky Sport F1 csatorna szakértői részletesen elemezték a helyzetet, ahol több korábbi versenyző is kifejtette álláspontját a kérdésben. Matteo Bobbi, aki maga is jelentős tapasztalattal rendelkezik a Forma-1 világában, hangsúlyozta a folyamatos fejlesztés fontosságát.

"A fejlesztések terén sosem szabad megállni, hiszen amikor egy csapat abbahagyja a munkát, miközben az ellenfelek tovább fejlesztenek, a lemaradás mértéke megduplázódik. Természetesen figyelembe kell venni, hogy jövőre jelentős szabályváltozások lépnek életbe, amit megfelelő súllyal kell kezelni a tervezésben" - nyilatkozta a szakértő.

Vitantonio Liuzzi, aki korábban maga is versenyzett az F1-ben, optimistább megközelítést képviselt a kérdésben.

"Már régen elmúltak azok az idők, amikor egy csapatnak választania kellett a jelenlegi és a következő világbajnokság között. A modern F1-ben az istállók párhuzamosan két különböző csapattal dolgoznak az aktuális és a következő évi fejlesztéseken. Meggyőződésem szerint szeptemberig folytatják majd az idei világbajnokságra történő fejlesztéseket, hiszen még csak a hatodik futamnál tartunk" - mondta az egykori pilóta.

Ivan Capelli ugyanakkor rámutatott a Ferrari jelenlegi technikai nehézségeire.

"Nem az a kérdés, hogy abbahagyják-e a fejlesztést vagy sem, hanem az, hogy egyáltalán tudják-e, merre kell haladniuk. Pillanatnyilag úgy tűnik, nincsenek tisztában az autó valós képességeivel, nem látják világosan a problémákat. A legnagyobb gondot az jelenti, hogy hiányzik a megfelelő korreláció a szimulációs adatok és a valós pályateljesítmény között, ami egyébként már tavaly is problémát jelentett. Ezzel szemben a Red Bull mérnökei rendkívül precízen dolgoznak" - osztotta meg meglátásait a szakember.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL