hero image

Ferrari: nem azért voltak gumigondjaink, amire a legtöbben gondolnak

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Verstappen: "Világbajnokként muszáj, hogy benne legyek a Netflix-sorozatban"

FORMA-1

Pereznek sem tetszik az FIA "szájkosár"-szabálya

FORMA-1

Szimulátor a magángépen? Verstappen reagált

FORMA-1

Perez ismét reagált a tavalyi csapaton belüli botrányra: "Nincs egó, csapatban gondolkodunk"

Motorsport.hu
2022/12/07 07:59
Jock Clear elmondta, hogy a Ferrari komoly gumikopásának okát a legtöbben félreértették, és igazából csak az állt a háttérben, hogy az idény második felében egyszerűen nem voltak elég gyorsak.
Ajánlott Ekkor tart autóbemutatót a 10 Forma-1-es csapat!

Az F1-75 a leggyorsabb és legstabilabb autóként kezdte meg 2022-t, és szinte minden körülmények között jól muzsikált, miközben a gumikezelésben is élen járt. Nyáron azonban a delfinezés miatt az FIA bevezetett egy direktívát a padlólemezekre vonatkozóan, sokan pedig ennek tulajdonítják a vörösök gondjait.

Spában rögtön láthattuk is, hogy a Ferrarik nem voltak túlzottan gyorsak, miközben Max Verstappen átgázolt a mezőnyön, és a 14. helyről indulva is győzni tudott. A direktíva pedig állítólag nemcsak a pattogás enyhítésére irányult, hanem ki akarták szűrni az esetlegesen a hajlékony padlólemezzel trükközőket is.

Ezt követően pedig több futamon is láthattuk, hogy az olaszok korábbi jó gumikezelése szinte elillant, és az F1-75-ből hamar egy gumifaló masina lett. Clear azonban most igyekezett tisztázni, és elmondta, hogy valójában más állt a háttérben.

„Szerintem ez inkább egy félreértés vagy téves értelmezés, ha őszinte akarok lenni. Mi igazából a nyers tempó terén szenvedtünk hátrányt. Volt két pilótánk, akik az év első 12-13 futamán hozzászoktak, hogy fej fej mellett harcolhattak a Red Bull-lal” – kezdte magyarázatát a Ferrari vezető teljesítménymérnöke a Motorsport.com-nak.

„A Red Bull aztán összehozott magának egy kéttizedes előnyt, ami miatt már nem tudtunk olyan könnyedén a pole-ba kerülni. Emiatt tehát mi kerültünk az üldözők szerepébe. Ilyenkor pedig egy nálad gyorsabb autóval akarod felvenni a versenyt, ez pedig komolyabb gumikopáshoz fog vezetni. Emiatt nem gondoljuk, hogy ez akkora gond lenne.”

„Az év folyamán, amikor az autók nagyjából azonos szinten álltak, a mi gumikopásunk még kicsivel jobb is volt a Red Bullénál.” Amikor azonban az olaszok autója már nem tudta hozni a nagy ellenfél szintjét, akkor a versenyzők óhatatlanul is jobban próbálták nyomni, hogy tartani tudják a lépést, ez pedig sokba került nekik.

„A végén az volt a gond, hogy Charles sem tudta tartani a lépést a Red Bull-lal. Egyszerűen túl hamar tönkreteszed az abroncsaid, miközben megpróbálsz versenyben maradni. A pilótáknak pedig nehéz elfogadniuk, ha valaki gyorsabb, ezért nem akarják csak úgy elengedni a másikat. Szóval ennek fizeted meg az árát hosszabb távon” – fogalmazott Clear.