A Forma-1 történetének egyik legsikeresebb istállója, a Red Bull mindössze hat hónap alatt veszítette el vezető pozícióját, miután a McLaren megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet.

A Milton Keynes-i székhelyű csapat 2022-ben és 2023-ban dominálta a mezőnyt, véget vetve a Mercedes hibrid korszakbeli egyeduralmának. A 2024-es szezon is ígéretesen indult számukra, hiszen Max Verstappen az első tíz futamból hetet megnyert, ami egy újabb bajnoki cím felé mutatott.

A McLaren és a Ferrari azonban jelentős fejlődést mutatott a szezon második felében, míg a Red Bull teljesítménye fokozatosan romlott. Ennek eredményeként mind Verstappen, mind csapattársa, Sergio Perez nehézségekbe ütközött, és a csapat végül csak a harmadik helyen zárt.

Az osztrák Gerhard Berger, aki pályafutása során a McLarennél, a Ferrarinál és a Benettonnál is versenyzett, és összesen 210 futamon indult el, melyből tízet meg is nyert, aggasztónak találja a Red Bull visszaesésének ütemét.

Berger különösen szoros kapcsolatot ápolt a 2022-ben elhunyt Dietrich Mateschitz-cel, a Red Bull egykori tulajdonosával, akivel számos F1-es projekten dolgoztak együtt.

Az Auto Motor und Sportnak adott interjújában nem rejtette véka alá véleményét: "Közismert tény, hogy a felépítés sokkal több időt vesz igénybe, mint a leépülés, de azt senki sem gondolta volna, hogy Didi Mateschitz halála után mindössze hat hónappal minden összeomlik."

A Red Bull 2025. március 16-án kezdheti meg a visszatérést a csúcsra, amikor is elindul az új szezon.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL