A Forma-1 történetében először vetették be a C6-os keveréket egy hagyományos versenypályán, amely eredetileg kifejezetten városi pályákra készült. Az új megközelítéstől a szakemberek izgalmasabb versenyt és többféle stratégiai lehetőséget reméltek az imolai futamra, azonban a pénteki szabadedzések tapasztalatai alapján ezek a várakozások aligha teljesülhetnek.
A csapatok kezdeti aggodalmait - miszerint a C6-os keverék túlságosan törékeny lehet az időmérőn való használathoz - már a pénteki edzések eloszlatták. A gumik nemcsak jól irányíthatónak bizonyultak az egy körös tempóban, hanem a várt 0,3-0,5 másodperces előnyt is biztosították a C5-ös keverékhez képest.
A vasárnapi verseny szempontjából azonban ennél is fontosabb, hogy az új közepes keverék hosszabb etapokon mutatott teljesítménye nem hozta meg a remélt eredményt. George Russell és Pierre Gasly egyaránt 11 körös szimulációt teljesített a második szabadedzésen, miközben a mezőny egészében tapasztalt gumikopás nem utalt arra, hogy többszöri boxkiállásra lenne szükség.
Simone Berra, a Pirelli vezető mérnöke ennek kapcsán megosztotta gondolatait a jövőbeli fejlesztési irányokról.
"A mostani tapasztalatok alapján újra kell értékelnünk a C6-os használatának lehetőségeit olyan helyszíneken, mint Szingapúr vagy Baku. Emellett Mexikót is fontolóra vesszük, ahol az alacsony energiaszint és a sima aszfalt kedvező feltételeket teremthet" - nyilatkozta a szakember.
A Pirelli szakértői már dolgoznak az alternatív megoldásokon, amelyek segíthetnek változatosabbá tenni a versenystratégiákat. "Fontolóra vesszük például a C2, C4 és C6, vagy akár a C3, C4 és C6 kombinációk bevetését bizonyos pályákon. Ezeket a változtatásokat azonban legkorábban a szezon második felében vezethetjük be" - tette hozzá Berra.
Az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a csapatok egyre hatékonyabban kezelik a gumikat. Az idei szezonban bevezetett konstrukciós fejlesztéseknek köszönhetően a versenyzők még jobban tudják menedzselni az abroncsokat.
Ezt jól példázza, hogy míg tavaly az imolai versenyen a C5-ös keverék használhatatlannak bizonyult, addig idén ugyanez a gumi már alkalmasnak tűnik az egykiállásos stratégiához.
Berra szerint a fejlődés hátterében több tényező áll. "A mechanikai ellenállóképesség terén jelentős előrelépést tettünk, emellett a termikus degradáció kezelésében is javulást értünk el. A csapatok immár két éve dolgoznak a 18 colos gumikkal, így jelentős tapasztalatot szereztek azok működésével kapcsolatban. Az eredmény nagyjából fele-fele arányban köszönhető az autók fejlődésének és a versenyzők kifinomultabb gumikezelési technikáinak" - fogalmazott a Pirelli szakembere.