hero image

Formaelemzés az időmérő előtt

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Extra nézetből Gasly és Ocon nagy balesete Monacóból (videó)

FORMA-1

36 éve akkora kört ment Mexikóban Senna, hogy senki nem hitte el

FORMA-1

Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

FORMA-1

Fernando Alonso mindennel gyors (videó)

Motorsport.hu
2022/04/08 21:07
A 2022-es Forma-1-es szezon harmadik időmérőjén is Ferrari-Red Bull párharc várható, de kinek sikerültek vajon jobban a versenyszimulációi?
Ajánlott Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

Tovább folytatódik az eddig kiváló Ferrari-Red Bull párharc az idei F1-es szezon harmadik versenyhétvégéjén is, és könnyen lehet, hogy egyéni villanás fogja eldönteni a pole-pozíció sorsát a szombati időmérőn.

Az F1.com elemzése szerint a két csapat pilótáinak legjobb miniszektorait összeadva csak 20 ezredes különbség van a két autó teljesítménye között a Ferrari javára: a Red Bull ismét kiemelkedően gyors volt az egyenesekben, a harmadik szektorban azonban sokkal kezesebb volt a maranellóiak autója.

Érdemes még megjegyezni két tényezőt az időmérővel kapcsolatban: a Ferrari ezúttal szokatlanul agresszíven delfinezett, azonban ez Charles Leclerc szerint nem volt hatással az F1-75 teljesítményére.

Sokkal nagyobb kérdőjelet jelent az, ahogyan a lágy gumik „visszaszerezhetik” a tapadásukat a második/harmadik mért körre időmérős körülmények között is. Carlos Sainz még mindig nem érti, miért tud jobb időket elérni a használt lágy gumikon, ez pedig még érdekes taktikai elemekkel gazdagíthatja a Q3-at.

Az időmérő utolsó szakaszába a pénteki szabadedzések alapján a két Alpine és a két Mercedes is bejuthat majd, az utolsó két helyért pedig óriási csata várható a talán feltámadni látszó McLaren és az Alfa Romeo között – a Haasnak és az AlphaTaurinak még lesz egy kis munkája a harmadik edzésen, mielőtt őket is ebbe a körbe lehetne venni.

Mivel Lance Stroll autójáról igen rossz időpontban szakadt le a bal első kerekének felső légterelő eleme, ami szinte az összes csapat versenyszimulációját félbeszakította, nehéz pontosan behatárolni az erősorrendet: az F1.com mindössze 1 százados különbséget jósol a Ferrari és a Red Bull közé, míg a The Race szerint Verstappen rövid versenyszimulációja átlagosan több mint 1 tizeddel jobb volt, mint Leclerc-é.

A harmadik erő a versenyszimulációk alapján ismét a Mercedes lehet a futamon, bár több mint 8 tizedes lemaradással az élmenők között – a nyakukba pedig könnyen ismét megkaphatják az Alpine, Alfa Romeo párost.