Az idény első harmadának egyik legfontosabb témája a delfinezés volt, amely az idei szabályok szerint épült autók legkomolyabb hátulütője, mivel negatívan befolyásolja azok vezethetőségét, valamint a pilótákra is rossz hatással van.
Miközben azonban a probléma óriási figyelmet kapott bizonyos helyszíneken, a nyári szünet előtti futamokon már egyáltalán nem okozott gondot, és a legtöbben már nem is beszéltek róla, mivel többnyire megoldottnak látják a helyzetet.
Bakuban viszont valóban súlyos volt a delfinezés és pattogás hatása, hiszen az aszfaltcsík alapvetően hepehupásabb volt, mint más helyszínek, ráadásul sok egyenes szakasz van a pályán, ami még inkább felerősítette a jelenséget.
Lewis Hamilton a verseny után például hátát fájlalva szállt ki az autóból, és a legtöbb pilóta elmondta, hogy nagyon nehéz volt ilyen körülmények között teljesíteni a hétvégét. Gasly pedig most felfedte, hogy neki bizony kórházba is kellett mennie.
A francia versenyző a Motorsport.com olasz kiadásának nyilatkozott a helyzetről. „Baku volt a legrosszabb minden pálya közül, ahol versenyeztünk, még ha az én esetemben nem csak a puszta delfinezésről volt szó.”
„A mi autónkat nagyon alacsonyra kell engedni, hogy versenyképes legyen, és azon a pályán számtalan bukkanó van. Nagyon keményen megsínylette a hátam, a hétvége után pedig még MRI-t is csináltak nálam, hogy megnézzék, minden rendben van-e a csigolyákkal. A mi esetünkben ez a probléma egyértelműen a pálya típusához kapcsolódik.”
Baku óta persze az FIA már igyekezett intézkedni az ügyben, így a Belga Nagydíjtól kezdve bevezetnek egy mértéket, melynél jobban nem mozoghat függőlegesen az autó, 2023-ra pedig a technikai szabályokon is változtatnak, és a jelenlegi hírek szerint 15 mm-rel fogják megemelni a padlólemezek éleit, hogy elejét tudják venni a delfinezésnek.