A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner megerősítette, hogy ők is kipróbálták a szélcsatornájukban a Mercedes által választott kialakítást, de megmagyarázta azt is, hogy miért nem indultak el azon a fejlesztési irányvonalon.

A Mercedes alaposan meglepte a Forma-1-es közösséget, amikor a bahreini előszezoni teszten megmutatták a továbbfejlesztett oldalszekrényeiket, amelyek a széleskörű sajtóértesüléseknek megfelelően valóban nagyon picik lettek.

Az eddig látott elrendezéseik alapján csak két csapat, a McLaren és a Williams tudná valamilyen sikerrel lemásolni ezt a kialakítást, aminek a legnagyobb előnye, hogy a lassú kanyarokban csökkenti az autó légellenállását, hatékonyabbá téve a diffúzor melletti, valamint az azon ülő derékszárnyat.

Különösen érdekes egymás tenni a Mercedes és a Ferrari elrendezését, miután a maranellóiak nagyon széles oldaldobozokkal próbálják meg távol tartani az első kerék keltette turbulens áramlatokat. A Ferrarival azonos „családba” tartozik a Haas megoldása is, az amerikai alakulatot pedig nem érte váratlanul a Mercedes megjelenése.

„Pontosan egy ugyanilyen koncepció volt a mi első elképzelésünk is” – nyilatkozta a Mercedesről Günther Steiner a német Auto Motor und Sport-nak. „Tavaly júliusban teszteltük a szélcsatornánkban, és azonnal rájöttünk, hogy milyen előnyei lehetnek a lassú kanyarokban.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL