Kína ismét ott van a Forma-1 előzetes 2023-as versenynaptárában, azonban minden valószínűség szerint már nem sokáig lesz ott, hiába mutatkozott be idén a száguldó cirkuszban Csou Kuan-jü, az ország első F1-es pilótája.

Kína a koronavírus-járvány kitörése óta nem rendezett Forma-1-es futamot, hiába szerepelt minden évben eddig az előzetes versenynaptárakban. Hivatalosan sosem törölték el a futamot, az óvatos szövegezés mindig figyelt arra, hogy elhalasztás szerepeljen a sajtóközleményekben.

Miközben Európában és a világ legtöbb pontján a védőoltásoknak és az ideiglenes karanténoknak köszönhetően visszaszorult a koronavírus, Kínában a teljes lezárások miatt szó sem lehetett eddig olyan nagyszabású nemzetközi sportrendezvények megtartásáról, mint az F1-es futam.

Most pedig, hogy a Kínai Kommunista Párt 20. kongresszusán ismét megválasztották az ország élére Hszi-Csin Pinget, aki azonnal kijelentette, hogy életben marad a szigorú karanténpolitika, és továbbra is lezárhatnak egyik pillanatról a másikra teljes városokat is, gyakorlatilag ismét azt üzente az F1-nek, hogy szó sem lehet futamról.

Joe Saward értesülései szerint már csak idő kérdése, hogy mikor intik le a 2023-as versenyt, de a jelentésében kitért arra is, hogy az amerikai kontinensen tapasztalt óriási növekedés miatt egyelőre takaréklángra helyezték az F1-ben a kínai terjeszkedés kérdését, ugyanis hiába versenyez az Alfánál jövőre is Csou, a kínai szponzorok nem rúgták be az F1 kapuját.

Az óvatosság pedig kölcsönös, mióta Kína nem ítélte el Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját, az pedig egyetlen nyugati cégnek sem tetszik, hogy a kongresszuson ismét előkerült Kína egyesítésének, értsd Tajvan lerohanásának kérdése. Hszinek jelenleg egyáltalán nincs szüksége arra, hogy a Forma-1-en keresztül mossa tisztára országa imázsát, Domenicali pedig viszonylag nagyobb megerőltetés nélkül fogja tudni feltölteni 25 versenyesre a naptárat Kolumbiával, Dél-Afrikával vagy egy bármikor ugrásra készen álló európai helyszínnel.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL