A hétszeres bajnok egyáltalán nem volt elégedett a versenye alakulásával, miután sorra veszítette a pozíciókat a lágyon érkező ellenfelekkel szemben, és a rádióban is szokatlanul ingerült volt csapatával, mert szerinte „elcseszték” a versenyét.
A leintés után azonban már másként látta a helyzetet, és bocsánatot is kért mindenkitől, majd elmondta, hogy „100 százalékban” hiszi, hogy a Mercedesnél a megfelelő emberek ülnek a bokszfalon.
„Van egy csapat fiatal, elképesztően elkötelezett egyénünk. Egyes olyan régóta vannak itt, mint én, vagy már réget óta, és továbbra is motiváltan állnak hozzá a feladatukhoz. 1000 százalékig hiszem, hogy a megfelelő embereink vannak.”
Hamilton futama végül a biztonsági autó alatti kerékcserén múlt, hiszen az volt a kérdés, hogy ők is kiálljanak-e lágy keverékért. Max Verstappen a vezető helyét feladva tette meg ezt, majd George Russell egy körrel később szintén hasonlóan döntött.
A brit versenyző azonban maradt a közepes abroncsokon, ami végül nem bizonyult a legjobb döntésnek, mivel a futam újraindítását követően hárman is elmentek mellette, így végül leszorult a dobogóról.
Persze Hamilton is elismeri, hogy a vezető hely feladása egy kerékcsere miatt egyáltalán „nem volt könnyű döntés”. „Természetesen utólag mindannyian vissza tudunk tekinteni bizonyos szituációkban, és azt mondani, hogy más döntést lehetett vagy kellett volna hozni. Az élet viszont nem ilyen.”
„Egyszerűen csak tanulunk ebből, majd továbblépünk. Én egy dobogóban reménykedtem. Legalább az első vagy második helyet meg akartam szerezni, de most tovább kell lépni.” Toto Wolff csapatfőnök is meg van győződve arról, hogy a lehető legjobb emberek vannak náluk, és kiállt azon döntés mellett, hogy a végén megosztották a taktikát a két pilótájuk között.
„Mindig kiszolgáltatott helyzetben vagy, ha döntéseket hozol és azok visszaütnek, mert a futam során sosincs olyan, hogy 100 százalékos szituáció. A dolgok balul sülhetnek el, jöhet egy újabb biztonsági autó, történhet baleset vagy bármi ilyesmi.”
„Én tehát nem is kívánhatnék jobb csapatot, akik a stratégiai döntéseket hozzák. Ők pontosan azt tették, amiről a futam előtt beszéltünk: kockáztattak, hogy megnyerhessük a versenyt.”