Leclerc mindössze 23. F1-es versenyén és Ferrari pilótaként a második futamán nyűgözte le a szakmát és a rajongókat, miután Kimi Räikkönen helyére érkezett a csapatnál. A monacói tehetség GP3-as és F2-es bajnoki címekkel a háta mögött érkezett a Scuderiához, mint a Ferrari Versenyzői Akadémia első olyan növendéke, aki a csapat F1-es versenyzőjévé vált.
A Ferrari SF-90-es modellje az előszezon alapján az élmezőnybe volt várható, azonban az ausztrál szezonnyitón csalódást okozott a csapat, Vettel negyedik, Leclerc ötödik helye messze elmaradt az elvárttól.
Bahreinben azonban visszatért a vörös gárda formája, amit Leclerc karrierje első pole pozíciójával koronázott meg, 0,294 másodperccel megelőzve csapattársát a rajtrácson.
A jobban rajtoló Vettel átmenetileg előretört, azonban a fiatal pilóta a hatodik körben magabiztosan visszaelőzte a négyszeres világbajnokot, majd ellenállhatatlan tempót diktált. A 46. körben viszont, mindössze 11 körrel a leintés előtt, Leclerc motorja elveszített egy hengert, teljesítménye drasztikusan visszaesett, Hamilton pedig másodperceket faragott hátrányából körönként.
„Valami baj van a motorral" — jelentette a monacói a rádión keresztül.
Hamilton a 48. körben haladt el a vergődő Ferrari mellett, majd Bottas is megelőzte Leclerc-t hat körrel később. A verseny biztonsági autó mögött fejeződött be, miután mindkét Renault, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg autója is meghibásodott, így Leclerc megtarthatta harmadik helyét.
„Nehéz most erre szavakat találni, de ez a versenyzés része, bár ma nem voltunk szerencsések" — nyilatkozta Leclerc, aki első F1-es dobogóját ünnepelhette, egyúttal ő lett az első monacói versenyző Chiron 1950-es eredménye óta a dobogón.
Leclerc-nek szeptemberig kellett várnia első F1-es győzelmére, amit a Belga Nagydíjon szerzett meg, egy nappal gyermekkori barátja, Anthoine Hubert F2-es versenyző tragikus balesete után.
Eközben a korábbi versenyigazgató szerint Norris büntetést érdemelt volna, míg szabályváltoztatás boríthatja fel a McLaren-Red Bull harcot.