A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a csapata jelenleg „hetvenéves lemaradásban” van riválisukkal, a Ferrarival szemben.

A konstruktőri bajnoki címvédők jelenleg saját erőforrásukon dolgoznak a Red Bull Powertrains részlegen, mellyel a Honda távozására készülnek. A 2026-os szabályváltoztatásokkal az MGU-H kikerül a motorokból, mivel a Forma-1 2030-ra nettó zéró karbonkibocsátást szeretne elérni.

A múlt hétvégi Kínai Nagydíjat követően a csapatfőnök, Christian Horner beszélt arról, milyen kemény munka áll előttük, hiszen egy olyan területen kell megverniük például a Ferrarit, amiben teljesen újoncnak számítanak.

„Meredek tanulási görbét kell leírnunk, nagyjából hetvenéves lemaradásban vagyunk a Ferrarihoz képest. Remek csapatunk van azonban, ugyanaz a filozófiánk a motornál, mint a váznál, de ez egy más kihívás.”

„Nincs semmire garancia és nem tudjuk, hol tartanak a többiek az új szabályokkal, szóval tiszta lappal indulunk és nem áll rendelkezésünkre egy már meglévő motor, amiből tanulhatnánk. A költségvetési plafon szempontjából ez hátrány, ugyanakkor egyelőre nem zavar be a jelenlegi motor javítása, amivel majd később nekünk kell foglalkoznunk.”

Hornert azonban lelkesíti csapata eddigi „impresszív” haladása és bízik benne, hogy a 2026-os szezon előtt továbbra is teljesíteni tudják majd céljaikat: „Ténylegesen majd 2026-ban látjuk majd, mi történik, de egyelőre teljesítjük a céljainkat. Két évünk van hátra, ha elnézem, meddig jutottunk az előző két év alatt álló helyzetből, elég impresszív.”

„A kasztnira vonatkozó szabályok még meg sincsenek, de ha van olyan csapat, ami azt el tudja találni, az eddigiek alapján nekünk jó esélyünk van. Nagyon vakmerő és bátor, tökös dolgot hajtottunk végre. A Red Bull nem nyert volna 117 versenyt, ha nincsenek ilyen merész döntéseink.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL