Régóta ismert, hogy a Forma-1 következő motorformulája szerint már 100%-ban fenntartható eredetű bio vagy szintetikus üzemanyag fogja meghajtani a belső égésű motorokat, és az F1 azt is bejelentette félhivatalosan, hogy az egyelőre csak laboratóriumokban tesztelt keveréket először az F1 utánpótlássorozataiban fogják kipróbálni.
A Carlin és a DAMS csapatfőnökei azonban a RaceFansnek adott nyilatkozataikban úgy fogalmaztak, hogy nem látják előnyét a bioüzemanyagok bevezetésének, mivel azok az így is magas költséges további elszállásához vezetnének.
Ezzel a véleménnyel egyáltalán nem értett egyet az F2 és az F3 vezérigazgatója, Bruno Michel, aki a RaceFansnek adott interjújában elmondta, hogy ez nem csak az üzemanyagkeverék tökéletesítéséről szól.
„A fenntarthatóság a motorsportok jövőjének kulcsa, ezen mindenképpen dolgoznunk kell. Az, hogy mozgó laboratóriummá válunk így, elég gyenge érv. Különben is, mivel egyautós sorozatokról van szó, egyetlen motorbeszállítóval és üzemanyaggal – nem úgy, mint az F1, sokkal könnyebben vezethetjük be a bioüzemanyagokat.”
„A csapatok ezért a változtatásért egy centet sem fognak fizetni. Ezt a versenysorozat szervezői állják, szóval nem értem a felháborodást. Mint mondtam, nem mi fogunk kifejleszteni valamit az F1-nek. Mi a versenyzőket biztosítjuk, de egyáltalán nem tartom rossz ötletnek, hogy olyan megoldásokkal találkozzanak nálunk is, amivel az F1-ben is fognak” – nyilatkozta Michel, utalva arra, hogy a Pirelli az F2-ben tesztelte a 18 colos kerekeit, és Juki Cunoda kifejezetten örült annak, hogy már voltak korábbi tapasztalatai az új abroncsok karakterisztikáival kapcsolatban.