A pénteki két szabadedzés alatt még egymásnak ellentmondó információk láttak napvilágot arról, hogy lesz-e hátrasorolásos büntetés Charles Leclerc esetében, később azonban kiderült, hogy a monacói valóban tíz hellyel hátrébbról lesz kénytelen nekivágni a vasárnapi viadalnak.

Leclerc Azerbajdzsánban vezető helyről volt kénytelen feladni a futamot, miután újra motorhiba lépett fel nála, Barcelona után már másodszor. A kanadai hétvége előtt a Ferrari megerősítette, hogy a bakui erőforrás „menthetetlen”, de ekkor még nem lehetett tudni, bevállalják-e a büntetést.

A második szabadedzés után viszont a vörösök hivatalosan is megerősítették, hogy Leclerc megkapja idei harmadik központi elektronikai egységét, ami automatikus büntetést von maga után. Miközben Leclerc természetesen nem örült a helyzetnek, mégis úgy véli, a nagyobb jó érdekében most szükség volt erre.

„Nyilván egy kicsivel hátrébbról fogok indulni. Ugyanakkor ezt tartom a legjobb döntésnek, szóval majd kiderül, hogyan alakul. Az előzés kicsit nehezebb volt, mint amire számítottam, de a tempónk jó, szóval remélhetőleg vissza tudunk kapaszkodni.”

A Ferrari csökkenteni szeretné a Red Bull-lal szembeni 80 pontos lemaradását a konstruktőriben, és eddig úgy tűnik, Montreálban is szoros csatára van kilátás. „Elég közel vagyunk. A versenytempón még dolgozni kell.”

„Elég nehéz tiszta képet kapni mindenről, mert én eltérő keveréken voltam, de nem tűnt annyira vészesnek, ami jó.” Leclerc helyzete viszont még lehet ennél is vészesebb, amennyiben csapata végül úgy dönt, hogy a teljes hajtóegységet, vagyis minden elemet kicserél, hiszen akkor a mezőny legvégéről kéne indulnia vasárnap.

Az esély egyébként erre is megvan, hiszen turbófeltöltőből sem áll túl fényesen a négyszeres futamgyőztes, így könnyen megeshet, hogy a Ferrari azt látja majd a legjobbnak, ha inkább minden elemet kicserélnek, hogy Leclerc teljesen friss motorral próbálhasson meg visszazárkózni a futamon.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL