hero image

Hivatalos: törölték az egyik DRS-zónát Melbourne-ben!

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Látványos jelenetek az évadnyitó F1-es Bahreini Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

Motorsport.hu
2022/04/09 08:53
Az Ausztrál Nagydíj új kialakítása négy DRS-zónát tartalmazott, péntek után azonban az FIA biztonsági okokból ezt háromra csökkentette. A kilences kanyar előtt nem lesz DRS a mai naptól.

Az F1 versenyigazgatója, Niels Wittich a csapatoknak küldött, a változást bejelentő közleményében így fogalmazott: „Biztonsági okokból a DRS-zónákat a verseny hátralévő részében 3-ra csökkentjük. Az első DRS észlelési zóna a 9-es kanyar elé kerül, az első DRS aktiválási zóna a 10-es kanyar után lesz, a többi aktiválási zónák pedig új számozást kapnak ennek megfelelően."

A szakértők és a csapatfőnökök aggódtak, hogy az új pálya túl sok DRS-zónát tartalmaz. Amikor az F1 legutóbb az Albert Parkban járt, kritikák érték az előzések hiánya miatt, ezért a pálya megváltoztatásán dolgoztak az elmúlt években.

A 2022-es Forma-1-es Ausztrál Nagydíjra megváltoztatták és frissítették a pályát. Az első kanyart 2,5 méterrel kiszélesítették. Ez tisztább versenyindítást tesz lehetővé az évtizedek óta veszélyes első kanyarban. Bár ez a változtatás nem teszi lehetővé az előzéseket az első kanyarban, a pilótáknak lehetővé teszi, hogy közelebb maradjanak az előttük haladó autóhoz, és így jobb előzési lehetőséget kapjanak a harmadik kanyarban.

A hármas kanyarban a pálya négy méterrel kiszélesedett, és ez több lehetőséget ad a versenyzőknek az előzésre. A szélesebb pályával a védekezés is nehezebbé válik. Ez várhatóan kulcsfontosságú előzési zóna lesz.

A hatos kanyar szöge kevésbé éles. Ez a kanyar sokkal gyorsabb lett. A lassú kanyarból egy közepes sebességű kanyarrá válik, majdnem 80 km/h-val gyorsabban. A sikán a 9-10-es kanyarban eltűnt. A versenyzők ezután sokkal nagyobb sebességgel közelítik meg a régi 11-es kanyarkomplexumot, mint a korábbi években. Ez a kemény fékezési zóna lesz az előzések fő helyszíne. Az utolsó előtti, 13-as kanyar is kiszélesedett.