hero image

Horner: a Red Bull már beszélt a Newey utáni F1-es életről

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Wolff visszavágott Hornernek a tőlük elhozott mérnökök ügyében

FORMA-1

Bizarr tanáccsal látta el főnöke Imolában Norrist

FORMA-1

Így reagált Horner, amikor kiderült, ki áll Newey távozása mögött

FORMA-1

Videón Lewis Hamilton hihetetlen reakcióideje Imolából a startnál (videó)

Motorsport.hu
2022/12/26 17:59
Christian Horner csapatvezető elmondta, a Red Bullnál már tartottak néhány megbeszélést arról, hogyan nézhet majd ki az istálló struktúrája, ha Adrian Newey elhagyja pozícióját.
Ajánlott Óriási ferraris tömeg éltette Hamiltont Imolában, imádják az olaszok (videó)

Newey a Red Bull technológiai vezetője, így ő felügyeli a csapat F1-es autóinak építését és tervezését. A brit a Forma–1 minden idők egyik legjobb és legsikeresebb tervezője, hiszen számtalan bajnoki autó került már ki a kezei közül.

Az éppen a mai napon a 64. születésnapját ünneplő szakember az utóbbi években azonban már nemcsak az F1-es projekttel, de sok mással is foglalkozik, ilyen például az év korábbi részében bejelentett RB17-es hiperautó is.

Horner pedig most kifejtette, tisztában vannak Newey helyzetével, így már aktívan egyeztetnek arról, mi lesz akkor, ha elhagyja a Red Bullt. „Ez olyasmi, amiről nyilván már beszéltünk, és Adrian szerepköre az Advanced Technologies és az RB17-es bejelentése miatt sokat változott” – mondta Horner a Speedcafénak.

„Megosztja az idejét több projekt között, így másoknak kellett feljebb lépniük. Pierre Wache a technikai igazgatónk, ott van az általa vezetett technikai csapatunk, akik fantasztikus munkát végeztek.”

„Persze Adrian is bekapcsolódik ebbe, és szorosan együtt dolgozik a csapattal. Óriási tudással rendelkezik, de jó látni, hogy mennyire erősek vagyunk és mennyire mélyről meríthetünk technikai téren.”

Newey idei konstrukciója, az RB18 statisztikailag a legsikeresebb autója lett, hiszen a számtalan futamgyőzelem mellett az egyéni és a konstruktőri címet is behúzta vele az istálló. A tervezőzseni pedig még mindig hagyományos rajztáblát használ a digitális eszközök helyett.

„A mátrixban él. Már hosszú évek óta ő a technikai zenekarunk karmestere. Még mindig közvetlenül kiveszi a részét a munkából, még mindig rajztáblával dolgozik. Szerintem ez az egyetlen rajztábla az F1-ben, és úgy kellett anno alkudoznom Ron Dennisszel, hogy elhozhassuk a McLarentől.”

„Persze voltak magasságok és mélységek az évek során, de mindig élveztük. Mindig a versenyzés állt a középpontban” – zárta gondolatát a bikások csapatfőnöke.