hero image
DPPI

Horner szerint értelmetlen az FIA új szabálya

Christian Horner üdvözli ugyan a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntését a hajlékony szárnyakkal kapcsolatban, de a Red Bull Racing csapatfőnöke furcsállja, hogy a szigorúbb ellenőrzéseket két fázisban vezetik be.

A McLaren tavaly Azerbajdzsánban egy úgynevezett "mini-DRS" megoldást alkalmazott, amely felkeltette a figyelmet, miután felmerült a gyanú, hogy az első és hátsó szárnyak a megengedettnél nagyobb mértékben hajlanak. A viták után az FIA úgy döntött, hogy 2025-ben szigorúbb ellenőrzéseket vezet be, melynek keretében a hátsó szárnyakat már az ausztrál szezonnyitótól alaposabban vizsgálják, míg az első szárnyak csak a spanyol versenyhétvégétől, a kilencedik futamtól esnek át részletesebb teszteken.

"Szerintem jó, hogy foglalkoztak vele. Egyértelműen változott valami a hátsó szárnynál" - kezdte pozitívan Horner a londoni F1 75 Live eseményen. "De az első szárny csak a kilencedik versenyen változik. Miért csak akkor? Nem tudom, de ez van. Mindenkire ugyanaz vonatkozik. Ez csak azt jelenti, hogy a kilencedik verseny előtt és után különböző problémáink lesznek, ami elkerülhetetlenül növelni fogja a költségeket" - fejtette ki elégedetlenségét az 51 éves brit szakember.

Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke megérti ugyan a kritikus kérdéseket a fokozatos bevezetéssel kapcsolatban, ám a francia szakember láthatóan kevésbé tartja problémásnak a helyzetet.

"Számomra ez nem gond, jó, hogy tiszta a helyzet. Beszélhetünk az időzítésről, de végső soron szerintem ez egy fair intézkedés" - nyilatkozta Vasseur az AutoRacernek.

A Ferrari főnöke szerint különösen fontos, hogy a csapatok már a szezon kezdete előtt tudják, mire számíthatnak.

"A legrosszabb forgatókönyv az lett volna, ha elkezdjük a szezont, és két verseny után kiadnak egy technikai direktívát, ami miatt változtatnunk kell valamit. Az sokkal nehezebben lett volna kezelhető, de most mindannyian tudjuk, mit kell tennünk. És hozzátenném, hogy az első szárny frissítése mindig is szerepel a tervekben. Most tudjuk, hogy ezt a barcelonai hétvége előtt kell megtennünk" - mondta Vasseur.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke, akinek csapata az egész hajlékony szárny saga okozója volt, nem különösebben aggódik az új szabályok miatt, ugyanis, mint mondta, "Nem kell sok változtatást eszközölnünk a szezon kezdete előtt."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL