hero image

Horner megerősítette, hogy idén tesztelik a Red Bull saját erőforrását

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Extra nézetből Gasly és Ocon nagy balesete Monacóból (videó)

FORMA-1

36 éve akkora kört ment Mexikóban Senna, hogy senki nem hitte el

FORMA-1

Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

FORMA-1

Fernando Alonso mindennel gyors (videó)

Motorsport.hu
2022/04/14 09:06
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megerősítette, hogy a csapat saját erőforrását valamikor a 2022-es szezonban tesztelni fogja.
Ajánlott Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

A Red Bull azt követően fejlesztette ki az egységet, hogy a Honda, aki korábban szállította az erőforrásokat, bejelentette, hogy kivonul a sportágból. A 2022-es szezonban a Honda továbbra is segít a Red Bullnak, amíg a csapat kiépíti a saját erőforrásainak megalkotásához szükséges infrastruktúrát, de ez 2023-ban véget ér.

Az F1 ebben a szezonban négy évre befagyasztotta az erőforrásokat, ami azt jelenti, hogy a jelenlegi motorspecifikációk 2026-ig működnek, és a Forma-1-ben már csak négy erőforrás-beszállító van: a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda, amelyet Red Bull Powertrains névre kereszteltek át.

A csapat teljes függetlenné válásával kapcsolatban Christian Horner csapatfőnök azt mondta, hogy ez egy „szuper izgalmas projekt".

„Májusban beköltözünk az új létesítményünkbe, és az első Red Bull-motor az év végére már a próbapadon fog futni. Szóval nagyszerűen haladnak előre. Izgalmas idők járnak, ez egy szuper izgalmas projekt. Fenomenális tehetségeket vonzottunk az ipar minden szegletéből, és ez egy új fejezet. De 2026, bár messzinek tűnik, valójában sokkal közelebb van, mint gondolnád” – mondta GpFans szerint.

A pletykák szerint a csapat 2026-tól a Porschéval is összekapcsolódik, amennyiben a német gyártó csatlakozik az F1-hez, és a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi is képben van a belépésre.

Új erőforrás-beszállítóként 2026-ban a Red Bullnak engedményeket tesznek, de Horner szerint ezek „szerények".

„Az erőforrás-szabályzaton belül ténylegesen létezik egy ilyen pont az újoncok számára, ami nyilvánvalóan a Red Bull Powertrainsre is igaz lesz 2026-ban. Azt hiszem, az első két évben 10 millió dollár, a harmadik évben pedig 5 millió dollár az újoncoknak járó juttatás, ami elég szerény.”

„Ha megnézzük a versenytársainkat, akik néhány esetben 70 évnyi tapasztalattal rendelkeznek a motorok terén, akkor azt gondolni, hogy a következő kilenc vagy nyolc hónap alatt teljesen működőképes és felszerelt létesítményt tudunk létrehozni, irreális. Tehát ezt még meg kell vizsgálni, de ami a saját felkészülésünket illeti, a kitűzött célon belül vagyunk."