hero image

Horner: néhány csapatnak ki kell hagynia az utolsó futamokat, hogy a költségvetési plafon alatt maradjon

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Több tízmillió forintért kelhet el Niki Lauda egy sisakja a Miami Nagydíj alatt

FORMA-1

Norris szerint még idén sikerülhet a McLarennek a lehetetlen

FORMA-1

Leclerc és Hamilton "nagyjából egy szinten vannak" Rosberg szerint

FORMA-1

Hihetetlenül látványos és menő ruhában versenyez Leclerc és Sainz Miamiban

Motorsport.hu
2022/05/24 09:17
A Red Bull csapatfőnöke úgy vélekedik, a nagy mértékű infláció és az emelkedő kiadások néhány Forma-1-es alakulat számára komoly veszélyt jelentenek, hogy a szezon utolsó futamai közül néhányat ki kell hagyniuk.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

A Forma-1-es csapatok tavaly szavazták meg, hogy a korábban 145 millió dolláros költségplafont 140 millióra csökkentsék a száguldó cirkuszban, azonban az egekbe szökő energiaköltségek és a féktelen infláció már most veszélyezteti a költségvetést.

Christian Horner attól tart, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet, amelyet az ukrajnai háborús helyzet tovább súlyosbított, hatalmas pénzügyi nyomást helyez a csapatokra és néhányan már most megkérdőjelezik, hogyan tudják befejezni a 2022-es idényt.

„Az istállók közül hétnek valószínűleg ki kellene hagynia az utolsó négy futamot ahhoz, hogy a költségvetési plafonon belül maradjon idén. Nemcsak a nagy csapatokról van szól hanem a középmezőnyben lévőkről is, akik komolyan küzdenek az inflációs problémákkal“ - mondta a brit a BBC-nek. 

Miközben a Ferrari, a Mercedes és a McLaren is támogatja a Red Bull álláspontját a kötlségsapka emelését illetően, az Alpine, az Alfa Romeo a Haas és a Williams a jelenlegi határ emelése ellen szavazott az F1 Bizottság múlt havi ülésén.

„Nagyon jó lenne, ha néhány csapat kihagyná a szezonhajrát, ez előrébb juttatna minket a bajnokságban, örülnék neki. Tényleg számítanunk kell ilyesmire, vagy Christian csak viccelt?“ - jegyezte meg gúnyosan Otmar Szafnauer.

„Egyszerű a helyzet, csupán racionalizálni kell a működést. Ha a fejlesztési költségvetésed 20 millió dollár, miközben a szállítási költségek 2,5-3,5 millióval nőnek, akkor megoldható, hogy a fejlesztésekre csak 17 milliót költs el. Ez persze korlátozza a fejlesztést, de egyszerűbb így, mint az FIA-nál lobbizni a költségvetési plafon emeléséért“ - mondta az Alpine csapatfőnöke.