hero image

Horner nem ért egyet azzal, hogy az FIA nem büntette a Ferrarit

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Extra felvételek érkeztek a Kínai Nagydíj első szabadedzésről

FORMA-1

Sergio Perez az újságírónak: „Még te is jelölt vagy a Red Bull-ülésre!”

FORMA-1

Rendkívül egyedi trófeát fog kapni az F1-es Kínai Nagydíj győztese (képek)

FORMA-1

Lewis Hamilton hatalmas drámája a Kínai Nagydíjon

Motorsport.hu
2022/05/11 09:07
A Red Bull Racing csapatfőnöke szerint az FIA-nak meg kell akadályoznia, hogy a Pirelli gumitesztjeiből ne tudjanak profitálni a csapatok és így ne tegyenek jogosulatlan erőre szert. Az osztrák istálló nem ért egyet azzal a döntéssel, hogy a Ferrari nem kapott büntetést padlólemezes incidens után.

Az Imolai Nagydíj után a Ferrari elvégezte a Pirelli gumitesztjét, de az olasz alakulat riválisai azt gyanították, hogy a csapat a szabályok ellenére egy új specifikációjú padlólemezt tesztelt. Az FIA kivizsgálta az ügyet, és végül úgy döntött, hogy Mattia Binotto csapata ártatlan. Christian Hornernek kétségei vannak ezzel kapcsolatban.

Délelőtt Charles Leclerc volt akcióban, a délutáni szünet után pedig Carlos Sainz lépett pályára a Pirelli tesztjén. A fotókon egyértelműen látszott, hogy egy másik padlót használtak. A konstruktőri bajnokság éllovasa ezzel megszegte volna a szabályokat, de végül kiderült, hogy ez nem így van, mivel a padlólemez, amivel Sainz vezetett, nem az újabb specifikációjú, hanem egy régebbi volt.

A Marcával beszélgetve Horner kételkedik ebben: „Én úgy tudom, hogy a gumitesztelésre vonatkozó szabályok azt jelentik, hogy az autót egy meghatározott specifikációval kell vezetni, és ha le kell cserélni egy alkatrészt, akkor az csak egy régebbi specifikáció lehet, amit már korábban teszteltek. Úgy érzem, hogy a Ferrari padlólemeze határozottan más volt a délelőtt és a délután között, úgy tűnt, hogy új alkatrészek vannak benne.”

A Red Bull Racing csapatfőnöke szerint az FIA-ra nagy feladat vár, ha jövőre is folytatni kell ezt a „rendőri munkát”. További gumitesztek várhatóak, és Horner úgy érzi, hogy ez eléggé csalóka lehet, ugyanis a megtett plusz kilométerek rengeteg új adatot is szolgáltathatnak az autóról.

„Azt szeretnénk elkerülni, hogy mivel ezek az autók annyira kiforratlanok, és még nagyon korai stádiumban vannak a fejlesztésükben, a gumitesztek ne váljanak át az aerodinamika vagy a teljesítményfejlesztés tesztjévé. Nem ez a célja ezeknek a teszteknek” - mondta Horner a spanyol médiának.