A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner „zsarnoki" viselkedéssel vádolta a rivális Mercedest, ami Michael Masi versenyigazgató távozásához vezetett.

Horner a BBC Sportnak adott interjújában tett megjegyzéseivel a Mercedesre utalt, amely csapat versenyzője, Lewis Hamilton addig nem volt hajlandó elkötelezni magát amellett, hogy visszatér a Forma–1-be, amíg nem látja a szezonzáróval kapcsolatos FIA-vizsgálat eredményét.

Christian Horner a BBC interjújában megkérdőjelezte, hogy az FIA a tavalyi szezonzáró körüli vitát követően eltávolította Masit. „Helyes volt-e, hogy egy rivális csapat részéről rá nehezedő nyomás alapján kirúgták? Ez számomra helytelen volt. Ez egyenlő a megfélemlítéssel. Ez passzív agresszió“ - mondta Horner.

Masi kapcsán Horner hozzátette: „Igen, Michael hibázott, és ez frusztráló volt, de meg kell nézni, hogy milyen szerepben volt, és milyen eszközök álltak a rendelkezésére. Nem lehet csak Michaelre hárítani a felelősséget. Ez nem lenne fair.“

„Michael sok hibájából mi voltunk a szenvedő oldalon. De ő egy nagy nyomás alatt álló szerepet tölt be egy nagy nyomás alatt álló sportágban.De ami megbocsáthatatlan, az a trollkodás, az online gyalázkodás, a halálos fenyegetések, amiket ő és a családja kapott. Ezt semmiképpen sem lehet elnézni" - mondta Horner.

„Ennek semmi köze a sporthoz. Ez csak nyílt zaklatás, és én ezt semmiképpen sem fogadnám el a szervezetünkben. Ezért álltam ki Michael mellett, mert úgy éreztem, hogy nem kapott semmilyen támogatást. Mindig kiállok azokért, akiket zaklatnak. A zaklatás nem elfogadható“ - tette hozzá.

Horner elmondta véleményét a szezonzáróval kapcsolatban is, ahol érdekes döntések születtek, azonban a Red Bull csapatfőnöke szerint nem történt csalás. „Nem hiszem, hogy a szabályokat nem követték helyesen. Úgy gondolom, hogy talán másképp alkalmazták őket, mint korábban, amikor nem engedték meg, hogy minden egyes autó visszavegye a körét."

Verstappen a múlt héten írt alá szerződéshosszabbítást a Red Bull-lal, amely 2028-ig köti őt a csapathoz. Horner elmondta, hogy a tárgyalások simán zajlottak, és hogy a megállapodás „mindkét fél részéről valódi szándékot mutat".

„Ez azt mutatja, hogy mennyire bízik bennünk. Látva a csoport elkötelezettségét és befektetését, valamint a csoporton belüli tevékenységeket, úgy gondolom, hogy ez egy fontos lépés volt. Nagy a nyomás rajtunk, hogy teljesítsünk. De ez normális ebben a szakmában“ - mondta.

Tavaly az F1 három sprintkvalifikációt rendezett, amelyeken a szombati kvalifikáció helyett egy rövid futamot tartottak, hogy kialakítsák a futam rajtrácsát. A sportág idén meg akarta duplázni ezt a számot, és olyan adatokat mutatott be a csapatoknak, amelyek szerint a sprintek növelték a nézettséget és a bevételeket.

A Red Bull azonban egyike volt azoknak a nagy csapatoknak, amelyek blokkolták a sprintek számának növelésére irányuló lépéseket, arra hivatkozva, hogy a költségvetési sapkát idén 5 millió dollárral csökkentették, és hogy a több verseny több költséget jelent.

„Pénzügyileg nulla értelme lenne bármilyen sprintversenybe belemenni, de a sport érdekében engedtünk, hogy háromban állapodjunk meg. Még az infláció növekedését sem engedélyezik nekünk. A koronavírus-válság közepette egy olyan határértékre szabták meg, ami sok szempontból irreleváns ahhoz képest, ami a modern világban történik. Ezért korlátoztuk három versenyre" - mondta Horner.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL