A Forma-1 irányító testülete február 18-án közleményt adott ki a 2025-ös szezonban életbe lépő szabálymódosításokról. A változtatások között szerepel egy kifejezetten Monacóra vonatkozó új szabályrendszer bevezetése is.
A szűk utcai pálya karakterisztikája és a modern F1-es autók egyre növekvő mérete miatt az előzések hiánya jelentős problémává vált a nézői élmény szempontjából, az FIA pedig arra a következtetésre jutott, hogy a kötelező boxkiállások számának növelése segíthet a monacói verseny izgalmasabbá tételében.
"A bizottság megvitatta a Monacóra vonatkozó egyedi szabályozási javaslatokat, és egyetértett abban, hogy növelni kell a kötelező boxkiállások számát a versenyen."
Christian Horner az F1 75 Live eseményt megelőzően, ahol mind a tíz csapat 2025-ös versenyautójának festését leleplezték, részt vett egy FIA-megbeszélésen, ahol a közelgő szabályváltoztatásokat vitatták meg.
"Épp most jövök erről a megbeszélésről, ahol természetesen Monaco volt a téma. A pálya vonalvezetésén nem lehet változtatni, és ahogy korábban is láttuk, különösen a mostani nagy autókkal, a verseny kimenetelét nagyban meghatározza a szombati időmérő."
"Tavaly azt láttuk, hogy ha korán piros zászló van, és mindenki csak egy másik gumit rak fel, akkor nagyon statikussá válik a verseny", tette hozzá Horner.
A csapatfőnök elmondta, hogy több más ötlet mellett felmerült az összes gumikeverék kötelező használata és a kétszeri boxkiállás bevezetése is.
"Ha előírjuk, hogy mindhárom keveréket használni kell, az új elemet hoz a versenybe, így kétboxos stratégiára kényszerülnek a csapatok. Esős körülmények között szintén kötelező lenne a kétszeri kiállás. Ez egyedi szabály lenne, amit a pálya jellege indokol."