hero image
dppi

Hornert idegesítik az idénre bevezetett "valószínűleg szükségtelen" szabályok

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2023/02/10 18:59
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kifakadt a Forma-1 2023-tól bevezetett, padlólemezeket érintő változtatásain, amelyek szerinte „valószínűleg szükségtelenek.”
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

Annak érdekében, hogy az autók tavaly látott pattogását kiküszöböljék, az FIA módosítást eszközölt 2023-ra a padlólemezeken, azok széleinek minimális magasságát 15 mm-rel megemelve. Az FIA emellett tavaly új technikai iránymutatást adott ki, miután a Mercedes arra gyanakodott, hogy a Red Bull és a Ferrari kiskapukat keres a hajlékony padlólemezeket tiltó szabályban.

Horner akkor úgy nyilatkozott, igazságtalan volt az FIA-tól a pattogás miatt pár csapat – főleg a Mercedes – panaszai miatt változtatni, miután mások már megoldották a problémát. 2022 végére már egy csapatnál sem okozott gondot és Horner az Auto Motor und Sportnak a jövő évre vonatkozó módosításokat is egy drága pánikreakcióként írta le.

„Szerintem meg kell várnunk, mi sül ki belőle, Bahreinben már látni fogjuk. Kicsit furcsa a dolog, mert elég komoly lobbi ment annak érdekében, hogy megváltoztassák a padlólemezeket és ezeket végül Spa körül meg is tették.”

„Az év végére azonban már nem is volt nagyon pattogó autó. Szóval elég sok pénzt kidobott az összes csapat, csak azért, hogy aztán jöjjön egy nagy szabályváltozás, ami a csapatok erőfeszítései miatt teljesen szükségtelen volt.”