A McLaren Forma-1-es csapatának vezérigazgatója, Zak Brown szerint már idén is elcsíphetnek jó eredményeket, de legkésőbb 2025-re minden adott lesz ahhoz, hogy bajnoki címért versenyezhessenek.

A McLaren a Forma-1 2022-es konstruktőri bajnokságában az Alpine mögé, az ötödik helyre csúszott vissza, de hosszú távon azt tervezik, hogy ismét a mezőny élében legyenek. A 2023 közepére elkészülő új szélcsatorna Brown szerint lehetővé teszi, hogy a csapat „két-három éven belül” bajnoki kihívó legyen.

„Azt hiszem, két-három évre vagyunk. Az idei szezont a 21-eshez hasonlónak szeretném látni, ahol beleköphetünk az élcsapatok levesébe, de még nincsen az infrastruktúrában minden a helyén. 2024-re már meglesz, de a 24-es autót még nem tudjuk teljes egészében azzal fejleszteni, szóval abban az évben is lépnék egyet előre, remélem, többet leszünk az első három csapat között.”

„Aztán 2025-ben már mindenünk meglesz – pilóták, személyzet, erőforrások, szélcsatorna, szimulátor. Papíron nem lesz okunk arra, hogy ne harcoljunk folyamatosan a futamgyőzelmekért, legalábbis ez a célunk.”

Brown terveit jól fogadhatja Lando Norris, aki pont 2025 végéig kötelezte el magát a McLarennél, de könnyen lehet, hogy az előző két évben világbajnok Max Verstappent kellene majd letaszítania a trónról.

A várakozásoktól elmaradó 2022-es idény és Andreas Seidl csapatfőnök a tervezettnél korábbi, Sauberhez való távozása ellenére Brown idén is látott pozitívumokat: „Egy pozitív év volt, amely során kudarcok is értek és tanultunk is. Szerintem jobb csapat vagyunk, mint egy éve és ez pozitív” – mondta az ESPN-nek.

„Ha azt nézem, hogy a 2022-es szezont rögtön egy fékhibával kezdtük Bahreinben… Már az sem volt biztos, hogy egyáltalán el tudunk indulni. És az, ahogy a csapat reagált erre, amilyen gyorsan kijavították a hibát, mindenképpen pozitívum.”

„Amikor 2016-ban vezérigazgató lettem, a McLaren éppen történelme legrosszabb helyezését érte el, 9. lett a bajnokságban, a rajongók csalódottak voltak, a gyárban a morál alacsony volt, alig voltak szponzoraink. Öt évvel később már versenyt nyertünk, majdnem kettőt is, volt egy pole pozíciónk, kilencszer álltunk dobogóra, voltunk harmadikak, negyedikek, ötödikek, ott vagyunk elől.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL