hero image

Ilyen 2022-es Forma-1-es autót álmodott meg a Red Bullnál Adrian Newey

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

„5 perc sokk” – Wolff arról beszélt, hogyan közölte vele Hamilton, hogy távozik a Mercedestől

FORMA-1

Albon jelezte, nem elégedett a Williamsnél uralkodó helyzettel

FORMA-1

Az F1 után a MotoGP is a Liberty Mediához kerülhet

FORMA-1

Egy érdekes lista élére került a Ferrari és a McLaren

Motorsport.hu
2022/02/06 09:46
A többi csapathoz hasonlóan a Red Bull is több, mint egy éve dolgozik a 2022-es autóján, a tervezőzseni Adrian Newey pedig eltökélt, hogy az F1 új korszakát is az élen kezdjék. De milyen autó is lesz majd az RB18?
Ajánlott „5 perc sokk” – Wolff arról beszélt, hogyan közölte vele Hamilton, hogy távozik a Mercedestől

Motorsport.com technikai szakértője, Giorgio Piola két különböző oldaldoboz-koncepciót vázolt fel, amelyek szerint a csapatok meg fogják alkotni a 2022-es autóikat: a hosszú, keskeny változatot, amelyet már korábban is láthattunk az F1 Silverstone-ban bemutatott demóautóján, illetve azt a magasra húzott, rövid, meredeken eső változatot, amelyet a Haas 2022-es autóján is láthattunk.

A Red Bull egykori főtervezője, de az autó koncepciójára továbbra is óriási hatással lévő műszaki vezérigazgató, Adrian Newey továbbra is szorosan együttműködik az F1-ből hivatalosan 2021 végén kivonuló Hondával, a két fél együttműködése pedig ismét nagy segítség volt a radikális autót tervező Newey-nek.

La Gazzetta dello Sport értesülései szerint Newey arra kérte a Hondát, hogy még 2021-nél is szorosabban rendezzék az erőforráshoz kapcsolódó hűtőket, mivel nagyon keskeny és hosszú oldaldobozokat szeretne kialakítani, valószínűleg a megengedett 3600 mm-es tengelytáv maximalizálásával.

Az olasz lap hozzáteszi, hogy kissé váratlan módon egy, a 2021-es szezonban is látott megoldást is áthozhat a Red Bull: a Haas autójával ellentétben, amelynek egy nagyon egyszerű volt az orra, a Red Bull jóval radikálisabban keskenyítené le az orrkúpját, megtartva azt a függőleges lépcsőt az orrkúp és az utascella között, amely az RB16B-n is látható volt.

Végül, hiába számolt be erről máshogyan Helmut Marko, a Gazzetta szerint az Exxonnal együttműködve a Honda is le tudta dolgozni az E10-es üzemanyag bevezetéséből származó lóerőveszteséget.

A Ferrarihoz hasonlóan a Honda is kipróbálta már a 2022-es hibrid rendszerének egy korai változatát a 2021-es szezon második felével, pontosabban a Belga Nagydíjjal kezdődően. A hibrid rendszerek homologizációja szeptemberrel lép életbe, ellenben a belső égésű motorokkal, amelyeket már márciusban befagyaszt az FIA.