A következő métereken hamar világossá is vált a csapat számára, hogy ebből nem lesz folytatás, hiszen jelentősebben megsérült a W13-as. Most az istálló motorsportos stratégiai vezetője, James Vowles mesélt az események hátteréről, és azt is felfedte, mekkora erőhatás érte pilótájukat.
„Igazán komoly becsapódás volt. 45 G-s erőhatást mutatott a biztonsági adatrögzítő, ami igazán komolynak mondható vertikális terhelést tekintve. Ő azonban rendben lesz; Zanvoortban ismét látjuk majd őt harcolni” – utalt természetesen Hamiltonra a Mercedes futamértékelő videójában Vowles.
„Elsősorban szerintem most frusztrált. Frusztrált amiatt, hogy egy igazán gyors autója volt, amellyel esélye nyílhatott volna egy dobogóra, de ettől függetlenül ő, ahogyan mi mindannyian, azért van itt, hogy küzdjön tovább és haladjon előre.”
Vowles azt is elmondta, hogy pontosan mi miatt kellett rögtön a baleset után félreállítaniuk versenyzőjüket. „Elég sok kép van az interneten arról, hogy milyen magasra repült az autó, és hogy miként ért földet. A helyzet pedig súlyos volt. A földet érés után szinte egyből észrevettük, hogy hűtőfolyadékot veszítünk.”
„Még Alonso belső kamerás felvételein is látni, hogy folyik ki a hűtőfolyadék, és mi rögtön észleltük, hogy emelkedni kezdtek a hőmérsékletek, és elsősorban ezért állítottuk őt meg olyan gyorsan. Most bele fog telni pár napba, mire minden alkatrészt megvizsgálunk.”
„Egyértelmű, hogy a felfüggesztés elemei és a váltó is túl nagy ütést kapott, nekünk pedig biztosra kell mennünk, hogy megértsük, pontosan mire van szükségünk Zandvoortra.” Az még egyelőre tehát nem tisztázott, hogy Hamiltonnak szüksége lesz-e új váltóra vagy motorkomponensekre, de amennyiben igen, akkor akár büntetés is várhat rá.