A tavalyi év versenyképes befejezése után csalódást jelentett a csapatnak, hogy az idei első három futamon nem sikerült dobogós helyezést elérniük, bár Lewis Hamilton meglepetésszerű győzelmet aratott a sanghaji sprintversenyen.
Hamilton a múlt héten elárulta, hogy a csapat azonosított egy problémát az SF-25-ösön, amit a padlólemezen végrehajtott módosításokkal kívánnak orvosolni a világbajnokság negyedik fordulójára.
Az FIA által kiadott dokumentum megerősítette, hogy a Ferrari a padlólemez több részét is módosította, beleértve az autó alatt áthaladó levegőáramlást befolyásoló terelőelemeket, a ritkán látható padlólemeztestet, a talaj feletti részen kialakított „alagutat", valamint a padlólemez szélét és a diffúzort, ahol a levegő távozik az autó alól.
A Ferrari megerősítette, hogy a változtatások célja általános teljesítménynövelés, nem pedig kifejezetten erre a pályára szánt fejlesztés. „Ez a padlólemez-csomag frissített első padlólemezzel és terelőelemekkel rendelkezik, amelyek javítják az áramlási veszteségeket" – jelentette ki a csapat beadványában, hozzátéve, hogy „az átalakított padlólemez-test és alagút tágulását újraoptimalizálták a padlólemez szélének terhelésével és a diffúzorba történő örvényleválasztással együtt".
A csapat módosította a hátsó szárny tartóelemének terelőlapját is, ami szintén az autó aerodinamikai hatékonyságának növelését célozza.
Charles Leclerc nem tesztelheti a változtatásokat a mai első szabadedzésen, mivel autóját Dino Beganovic vezeti, így a Ferrari halad a kötelező újonc edzéslehetőségek teljesítésében.
Az idei év másik két győztes csapata, a Red Bull és a McLaren is hozott fejlesztéseket a Bahreini Nagydíjra.