A Ferrari nagyon komolyan veszi a delfinezés problémáját, és egy jelentés szerint egy fejlesztéssel készülnek Imolára, hogy kezeljék azt.

Amikor a Forma-1-es autók új generációja a 2022-es szezon előtt először pályára került, az egyik első nagy beszédtéma a porpoising, azaz delfinezés néven ismert pattogás volt, amely egy a ground effect aerodinamikával kapcsolatos jelenség. A szezon első fordulói során a pattogás kérdése továbbra sem hagyta nyugodni többke között a Mercedest, George Russell szerint ez a legfőbb probléma, ami hátráltatja csapatát.

Az Ausztrál Nagydíjon azonban úgy tűnt, hogy a Ferrari még mindig küzd a pattogással. Talán még a Mercedesénél is súlyosabban. Ami a tempót illeti, ez biztosan nem hátráltatta őket, Charles Leclerc megszerezte a pole-t és a győzelmet, valamint a leggyorsabb kört, és a verseny minden körét vezette.

Ennek ellenére a Ferrari nem hagyja annyiban a dolgot, és a Corriere Della Sera információi szerint tisztában vannak annak súlyosságával, és Imolában bevetik a padlólemez területére összpontosító fejlesztéseiket, hogy orvosolják a problémát.

A lap szerint a Ferrari Ausztráliában egy új diffúzort is tesztelt az aero hatékonyságának javítása érdekében, amely szintén elkészülhet Imolára, vagy ha nem, akkor a két fordulóval későbbi Spanyol Nagydíjra. Mattia Binotto csapatfőnök azonban elmondta, hogy az Imolára érkező frissítés nem lesz jelentős, mivel ez lesz 2022 első sprintkvalifikációs hétvégéje.

„A sprintkvalifikáció miatt ez nem a megfelelő pillanat és nem is a megfelelő pálya a kísérletezésre" – mondta Binotto. 

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL