A BAR 006 összességében egy sikeres versenygép volt a Forma-1-ben, még akkor is, ha nem nyertek vele futamot.

A Forma-1 is szereti visszaidézni a múltat, és most így tett Jenson Buttonnal is, aki 2004-ben még a BAR-Honda versenyzője volt. Nagyon fontos kapcsolat volt ez számára a japánokkal, akik örökre a családtagjai maradtak. Hűséges is volt hozzájuk, és a sors furcsa fintora, akkor lett bajnok, amikor a gyártó hirtelen kiszállt az F1-ből.

Búcsúzóul bajnokautót adtak a brit versenyzőnek, akinek a 2004-es éve is emlékezetes volt, mert abban az évben szerezte meg az első rajtelsőségét San Marinóban, kerek 10 évvel a tragikus imolai hétvége után, aminek ideje alatt elhunyt Senna és Ratzenberger. Természetesen azon az eseményen is megemlékeztek a tragikus évfordulóról, mint ahogyan minden alkalommal.

A BAR 006 összesen 18 futamot állt rajthoz, és ezen idő alatt 11 dobogót, illetve 1 rajtelsőséget gyűjtöttek be. Button akkori csaptattársa, Sato csak egyszer volt dobogós 2004-ben, még az USA Nagydíjon, addig a brit rendszeres látogatója volt a dobogós ceremóniáknak. Általában, amikor célba ért, ott volt az első háromban, és ez sokat elmond az autó versenyképességéről.

Az autó amiatt is különleges volt, mert egy 3 ezres V10-es Honda hajtotta, ami egyértelműen a leghangosabb volt a mezőnyben. Körülbelül 940 lóerőt adott le 18 700-as fordulat mellett, és a rajtoknál is rakétaszerűen lőtt ki. Örök emlék marad ez a tervezés, amit Jenson bármikor szívesen vezetne újra. A nagy pillanatról készült videós anyagot erre a linkre kattintva nézhetitek meg

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL