hero image

Jövőre eltűnhet a közutálatnak örvendő sikán a Forma-1-ből

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Ilyen közelről fotózták a fotósok Pérez hatalmas balesetét Monacóban (fotók)

FORMA-1

20 éve sem bírtak Michael Schumacherrel az ellenfelek

FORMA-1

Ma 59 éve szerezte első dobogóját az F1 nagy legendája

FORMA-1

Fotókon Matt Damon látogatása a McLarennél

Motorsport.hu
2022/05/12 20:47
A barcelonai Circuit de Catalunya elismerte, azon dolgoznak, hogy megkapja az FIA 1-es homologizációját is a pálya régi, sikán nélküli vonalvezetése is.
Ajánlott Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

Talán egyetlen pálya alatt sem remegett annyira a léc az F1-es versenynaptárban az utóbbi években, mint Barcelona alatt, de Carlos Sainz ferraris szerződésével és Fernando Alonso visszatérésével az F1-fanatizmus ismét elkezdett visszatérni Spanyolországba.

Az egyetlen problémát már csak azt jelenti, hogy a barcelonai pálya vonalvezetésén szinte egyáltalán nincs előzési pont, amiért a harmadik szektor szűk sikánja is felelős, ugyanis túlságosan is lelassítja az autókat ahhoz, hogy az egyébként hosszú célegyenes végére kellő sebességkülönbség alakuljon ki a támadó és a védekező versenyző között.

Már évek óta téma, hogy a sikán megszüntetése mellett a MotoGP-hez hasonlóan a pálya régi vonalvezetését kéne használnia az F1-nek is, erre azonban biztonsági okokból nincs lehetősége a száguldó cirkusznak.

A pálya igazgatója, José Luis Santamaría azonban a Spanyol Nagydíj előtti héten bejelentette, hogy a legújabb tanulmányuk szerint a nemrégiben bevezetett újgenerációs TecPro falak már kellően biztonságossá tennék az F1 számára is a pálya régi vonalvezetését.

Santamaría a SoyMotornak nyilatkozva elismerte, hogy már megindították az eljárást, amelynek keretein belül a régi vonalvezetés is megkapná az F1-es versenyrendezéshez szükséges 1-es licencet, így 2023-tól – amennyiben az F1 is úgy dönt – visszatérhetnének a régi vonalvezetéshez, amely sokkal gyorsabb köridőket, és reményeik szerint akciódúsabb versenyeket eredményezhetne.