A spielbergi futam idén a második lesz, amely egy szombati sprintet is tartalmaz, így a kvalifikációt péntek délután, mindössze egyetlen szabadedzés után rendezik meg. Szombaton pedig a sprintfutam időmérője és maga a sprint kerül megrendezésre.
Az időmérőt alkotó három rövid szakasz során a csapatoknak friss gumikat kell feltenniük az autókra: az első két szakaszban közepes, a döntőben pedig lágy gumikat.
"A Red Bull Ring egy olyan pálya, ahol a gumik állandó nyomás alatt vannak. Az autók alig több mint egy perc alatt teljesítik a 10 kanyarból álló kört, és az egyenesek sem túl hosszúak, ami azt jelenti, hogy a gumik az idő nagy részében megállás nélkül futnak", mondta Mario Isola, a Pirelli versenyprogramokért felelős vezetője.
"Az aszfaltfelület meglehetősen régi, ami megmagyarázza a magas koptatósságot, de a kör elején a tapadás szintje így is magas. A hatékony gyorsítás és lassítás kulcsfontosságú elemek, azonban úgy kell dolgozni a gumival, hogy elkerüljük a túlmelegedést."
"Azok a versenyzők, akik nem hűtik megfelelően a gumikat, nehezen tudják majd visszaverni a riválisok támadásait, különösen a kör első és harmadik szektorában. A levegő és a pálya hőmérséklete is komolyan befolyásolhatja ezt, annak ellenére, hogy Spielbergben hagyományosan változékonyak az időjárási körülmények".
A tavalyi versenyen többnyire két boxkiállás volt a közepes és a kemény gumikkal, idén azonban akár egyetlen boxkiállás is lehetséges, ha a degradáció mértéke nem túl magas", mondta.