hero image

Key „egy egész könyvet tudna írni” az MCL36 gumigondjairól

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Keményen beszólt a McLaren versenyzője Oconnak Imolában

FORMA-1

Egészen különleges vendég érkezett Leclerchez Imolában (videó)

FORMA-1

Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

FORMA-1

Látványos felvételek érkeztek az F1-es imolai hétvégéről

Motorsport.hu
2023/01/03 18:14
A McLaren technikai igazgatója, James Key elmondta, hogy a McLaren idei autójának annyira nem ízlettek a Pirelli új, 18 colos abroncsai, hogy arról egy egész könyvet lehetne írni.
Ajánlott Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

A wokingi gárda 2021-hez képest nem tudott további előrelépést felmutatni tavaly, az új szabályok első évében, ráadásul még egy helyet veszítettek is a konstruktőri tabellán. Hogy ennek pontosan mik voltak az okai, azt csak a csapat tudja, de Key az abroncsokat emelte ki egyik elsődleges problémaforrásként.

„Őszintén szólva egy egész könyvet tudnék róla írni. Sokat beszéltünk erről házon belül. Nem furcsa tulajdonságokról van szó, mert látjuk, hogy mi történik. Az abroncsoknak nagy jelentőségük van, és ez mindenki számára egyforma probléma” – nyilatkozta Key a Motorsport-Total.com-nak.

„Minden azon múlik, mennyire tudod enyhíteni ezt a problémát. Sokat gondolkodtunk azon, hogy mi okozhatja nálunk mindezt. Vannak azonban olyan tényezők is, melyek 2021-ben még nem voltak jelen, így nem arról van szó, hogy beragadtunk volna.”

„Egyszerűen csak sebezhetőbbé tesz minket az a tény, hogy a megoldások nem annyira hatásosak, mint amennyire lehetnének. A mechanikai oldalon tehát szerintem mindent kipróbáltunk, amit lehetett.”

A McLaren úgy csapatfőnöke, Andrea Stella elmondta, pontosan mi nem ízlett az MCL36-nak a Pirelli új gumijaiban. „Mivel az első abroncsok eléggé merevek, így az autó viszonylag élesen reagál, amikor egyenesen megy.”

„Minél több kormányszöget viszel át az első gumikra, annál jobban kopnak, egy idő után pedig egészen hamar elfogynak. Ha megnézzük a Pirelli értékeléseit a többiek tapasztalatairól, látszik, hogy azok hasonlóak, mint amikről a mi versenyzőink beszéltek” – magyarázta Stella.

„Ezeken felül pedig az autónak vannak bizonyos tulajdonságai, melyek befolyásolják az abroncsok alapvető viselkedését. És attól függően, hogy mennyire erősek ezek a tulajdonságok, annál többet tudsz kihozni az elérhető tapadásból.”

Stella szerint ez volt az egyik oka annak is, hogy Daniel Ricciardo nem tudott olyan jól megbirkózni a 2022-es autó sajátosságaival, mint Lando Norris. Key pedig nem gondolja, hogy a gumikkal kapcsolatos nehézségeik annyira specifikusak lennének, hogy kizárólag csak ők szembesültek volna velük.

Ennek ellenére idénre mindenképpen megoldást kell találniuk bizonyos gondokra, ha ismét javuló formát akarnak mutatni, és közelebb akarnak kerülni a három élcsapathoz.