Esteban Ocon diktálta a tempót péntek reggel az Alpine-nal, de a Williamsnél drámai helyzet állt elő, ugyanis Latifi alatt kigyulladt az autó. Latifi hátsó fékjei a 12-es kanyarban gyulladtak ki két órával a kezdés után, ami miatt megpördült, és előkerültek a piros zászlók.
Miközben a lángok drámai módon elborították az autó hátulját, a bal hátsó gumiabroncs felrobbant, majd a versenybíróknak sikerült a helyzetet ellenőrzés alá vonniuk, és Latifi is besegített. A pilóta megúszta sérülések nélkül, azonban az autó nem fest túl jól.
A McLaren számára további gondok adódtak a nyitónapon tapasztalt fékproblémák után, és úgy tűnik, hogy péntekre sem sikerült megoldani. Ráadásul Lando Norris ismét a rosszul lévő Daniel Ricciardo helyett vezetett. A McLaren tisztázta azonban, hogy az ausztrál tesztje nem volt pozitív COVID-19-re.
A Ferrari pedig sikeresen lemásolta a McLaren megoldását, a maranellói alakulat az Aston Martin után újabb csapat autójából merített ihletet. Ismét a padlólemezen szorgoskodtak, mindezt a delfinezés kiküszöbölésének érdekében. Egy fém rúddal is megerősítették a padlólemez túlnyúló részét, mivel tartottak a földhöz csapódáskor keletkezendő károktól.