Ezekben az időkben még a V10-es motorok dolgoztak az autókban, a McLarennek különösen szép hangja volt, és Kimi Räikkönen ekkor versenyzett a legjobban.

Kimi Räikkönennek egyértelműen ekkoriban feküdt igazán a Forma-1, de nem volt szerencséje a technikával, máskülönben világbajnok lett volna a McLarennel. A sors úgy hozta, hogy hiába akkor volt a legjobb a finn „Jégember”, a Ferrarival ért fel a csúcsra 2007-ben, és az olaszok azóta sem nyertek egyéni címet.

Räikkönen szép időszakot élt meg Wokingban, és a V10-es motorok hangjától mai napig könnybe lábadnak a szemeiben. Egyszerűen hihetetlenül jól szóltak, össze sem lehet hasonlítani a mai generációval, de még a V8-as aggregátokkal sem. Ha valami, ez biztosan hiányzik az F1-ből, és sajnálhatják, akik nem látták az akkori F1-et.

Kiminek volt pár klasszikus versenye, mind közül a legjobb a 2005-ös Japán Nagydíj volt, amikor átgázolt a mezőnyön. Nem sikerült számára az időmérő, csak a mezőny végéről indulhatott, akárcsak a másik McLarennel Juan-Pablo Montoya, akivel igencsak komoly párost alkottak, a kolumbiai is képes lehetett volna arra, hogy címet szerezzen.

Ami másnap történt a futamon, arra szavak nincsenek. Räikkönen már a rajtnál jelezte, hogy igencsak komolyan gondolja a felzárkózást. A 17. helyről indult, de pillanatok alatt kikerült pár autót, érdemes megnéznetek a felvételt, már csak az akkori hanghatások miatt is, egyszerűen hihetetlen.

Räikkönen végül csodával határos módon 53 kör alatt feljött az első helyre, és úgy, hogy Fisichella már a kezében érezhette a győzelmet a Renault-val. Alonsóról sem feledkezhetünk meg, aki a francia gyártó másik versenygépével a 16. helyről ugrott fel a dobogóra, viszont Räikkönen ezzel a hihetetlen felzárkózással elfeledtette ezt. Erre a linkre kattintva nézhetitek meg a felvételeket a legendás Japán Nagydíjról.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL