A vezető Forma-1-es csapatok vezetői szerint a „közösen kell együttműködniük” az FIA-val a 2026-is szabályokkal kapcsolatos dilemma megoldásában.

2026-ban az Audi és a Red Bullal összeboruló Ford érkezésével új motorszabályzat lép életbe a Forma-1-ben. Amennyiben a Honda marad, úgy velük, a Ferrarival, az Alpine-nal és a Mercedesszel hat motorszállító harcol majd tíz csapat kegyeiért – persze a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és az Alpine a sajátját használja majd, míg az AlphaTauri az RBPT-Fordot.

Ennek ellenére Christian Horner, Frederic Vasseur és Andrea Stella csapatfőnökök a versenyeket, mint „terméket” szeretnék a legerősebbé tenni, mivel Horner szerint a többi csapat motorokkal való ellátásában nincs pénz:

„A költségvetési plafon alatt vagyunk, ez segít kordában tartani a költségeinket. Az alapján, amit most látunk, nincs pénz más csapatok motorral való ellátásában, ez nem jövedelmező üzlet” – árulta el a RacingNews365.com kérdésére.

„Az, hogy ennyi gyártó jön a sportágba, remek a Forma-1-nek a változatosság szempontjából. Most békeidő van a sportban, szóval az, hogy ennyien akarnak részt venni benne, remekül mutatja, milyen erős manapság.”

„Biztosítanunk kell, hogy 2026-ra a megfelelő terméket biztosítsuk az érkezők számára is, hogy amikor a motorokat és a vázakat érintő új szabályok egyesülnek, akkor nem egy hibás terméket kapunk, ami elüt attól a versenyzéstől, amiket ezekkel az autókkal el lehet érni.”

„Ez egy olyan alapvető pont, ami a csapatok és a gyártók egyéni érdekei felett áll, szóval együtt kell azon dolgoznunk, hogy 2026-tól a termék azt hozza, amit a nézők elvárnak tőle” – mondta Horner, akire reagálva a Ferrari vezetője, Vasseur arról beszélt, szerinte az új érkezők nem lesznek képesek egyszerre több csapatnak motorokat biztosítani, mint ők, vagy a Mercedes.

„Nem vagyok benne biztos, hogy az újoncok készen állnak majd egynél több csapat ellátására, mert a Forma-1-hez csatlakozva már az is nagy kihívás, ha egy csapatnak kell motort szállítani. Nem vagyok benne biztos, hogy képesek lesznek erre, szóval kompromisszumot kell kötnünk.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL