hero image

Krack: így működik a Forma–1 cápamedencéje

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Egészen különleges vendég érkezett Leclerchez Imolában (videó)

FORMA-1

Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

FORMA-1

Látványos felvételek érkeztek az F1-es imolai hétvégéről

FORMA-1

Bearman nagyon összetörte az autóját Imolában

Motorsport.hu
2023/01/13 20:29
A Forma–1-ben rengeteg politizálás zajlik a színfalak mögött. Mike Kracket pedig mindez meglepte. Az Aston Martin csapatfőnökének van is egy tipikus példája erre.
Ajánlott Videós jelenetek az imolai második F1-es szabadedzésről

Az F1-es csapatvezetők dolga sokrétű. Természetesen ők irányítják az istállót, ők menedzselik azt, de emellett fejben is egyben kell tartaniuk a csapatot, illetve nem árt, ha az ember jó a politikai oldalon is. A sorozat cápamedencéjében ugyanis szükség van ezekre a kvalitásokra, ha az ember a vízszint felett szeretné tartani a fejét.

Krack pedig, aki a tavalyi év elején érkezett meg az Aston Martinhoz, miután Otmar Szafnauer az Alpine-hoz távozott, maga is rájött arra, hogy néha ki kell játszania az ellenfeleket egymás ellen, és jól kell pókereznie a zöld asztalnál.

A luxemburgi szakember 2022-ben 14 év kihagyás után tért vissza a Forma–1-be, és saját elmondása szerint kissé meglepte őt, hogy milyen játszmák zajlanak a színfalak mögött. „Be kell vallanom: meglepett, hogy sokszor milyen apró részletekről számolnak be az F1-ben, és hogy a médiát miként használják a politikai célok elérésére” – nyilatkozta a Sport1-nek.

Krack egy példát is mondott erre: tavaly Spielbergben a csapatvezetők szavaztak arról, hogy megemeljék a költségvetési limitet négymillió euróval a vírus miatti kiadások, valamint az orosz-ukrán háború miatt. Végül egyhangúlag elfogadták az emelést.

„Ennek ellenére egy csapatfőnök rögtön a médiához szaladt, és elmondta, hogy az emelés nem elegendő” – hívta fel a figyelmet Krack. A politika pedig egyszerűen nem az ő világa, vallotta be. „Én sokkal szívesebben beszélek a sportról. A szurkolókat a köridők érdeklik, nem pedig a költségvetések és a túl hajlékony padlólemezek.”

„Persze az is lehet, hogy én nem vagyok elég jó politikus. Egy dolog viszont biztos: nem szabad ezeket annyira túlbecsülni, és fontos mindig nyugodtnak maradni.” Persze ez sem mindig működik.

A tavalyi évben nagy beszédtéma volt a delfinezés, főleg a szezon első felében. Egyesek azonban ezt is igyekeztek politikai előnnyé fordítani. A Mercedest például többször is azzal gyanúsították, hogy a pattogás miatti panaszkodás és a versenyzőik fájdalmai csak egyfajta ürügy volt arra, hogy kiharcoljanak maguknak egy szabálymódosítást.

Mindez pedig a Netflix kamerái előtt zajlott, így Christian Horner csapatfőnök gúnyosan fel is tette a kérdést Toto Wolffnak, hogy csak azért viselkedik-e így a delfinezés ügyében, mert felvételek készülnek róla.

Ez azonban csak egy példa volt arra, hogy a királykategóriában csapatfőnökként nemcsak a saját alakulatod vezetésében kell jeleskedned, hanem még sok másik területen is, a politikai hadszíntér pedig az egyik legfontosabb ezek közül.

Krack a 2022-ben tapasztaltak alapján idén vélhetően igyekszik majd emelni a szinten ezen a téren, mert az Aston Martin számára is fontos, hogy hallassa a hangját, és ha kell, kiharcoljon magának bizonyos előnyöket.