A szezon második versenyén, a Szaúd-arábiai Nagydíjon sokáig úgy tűnt, hogy ha nem is, simán, de Charles Leclerc ismét győzedelmeskedik, ugyanis hiába volt jobb a Red Bull egyenesbeli tempója, Max Verstappen nem tudott 1 másodpercen belülre kerülni monacói riválisához képest, így támadni sem tudta őt.
Aztán jött a VSC-s fázis Daniel Ricciardo megállása miatt, ami előtt Leclerc előnye 1,6 másodperc volt Verstappen előtt, ami az újraindításra 1 másodpercesre csökkent, ezt követően pedig már élni tudott a lehetőségével a holland.
A FormulaPassion pedig az F1TV felvételeinek a segítségével kiszúrta, mi volt az oka a különbség csökkenésének: Leclerc szempontjából rosszkor, az egyenes közepén jött az újraindítás.
Leclerc kormánykijelzőjén látható volt, hogy +0,65 másodpercet mutatott a delta, az egyenesben pedig vigyáznia kellett arra, hogy ne ugorjon mínuszba a deltaidő – hiszen ez büntetéssel járt volna.
Verstappen eközben sikeresen közel tudott maradni a deltához, így a kettejük közötti távolság egészen pontosan 1,621 mp-ről 1,047 mp-re zsugorodott a VSC utánra, így pedig sokkal könnyebb dolga volt DRS-távolságon belülre kerülnie a regnáló világbajnoknak.