hero image

Leclerc elmondta, miben változtak leginkább a Forma-1-es autók 2022-ben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

FORMA-1

Fernando Alonso úgy dob, mint egy NBA-játékos (videó)

FORMA-1

Kiderült, miért gyulladhatott ki a fű a kínai F1-es hétvégén

Motorsport.hu
2022/12/09 18:29
A Forma-1 korszakváltáson esett át az idei szezon előtt, a technikai direktíva jelentősen megváltozott az autók kialakítását illetően. A Ferrari versenyzője elárulta, ezt ők maguk is a saját bőrükön tapasztalták a volán mögött.
Ajánlott Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

A monacói szerint a leginkább szembetűnő különbség a korábbi és idei konstrukciók között, hogy a kanyarokban korábban kell fékezni a blokkolás elkerülése érdekében.

Ez viszont szembe megy a pilóták ösztöneivel, akik mindig a határokat feszegetik és megpróbálnak a lehető legkésőbb fékezni.

„Mindenekelőtt feltűnik az autók súlyának növekedése. Egészen egyszerűen lomhának tűnnek. Ha elúszik a hátsó rész, sokkal nehezebb megtartani. Az autóba vetett bizalom kisebb, mint a korábbi években“ - mondta a monacói az Auto Motor und Sportnak.

„Amikor könnyebbek voltak a konstrukciók, jobban meg lehetett fogni őket. A súly miatt most teljesen másképp kell fékezni is. Az első abroncsoknál a korai blokkolás nagy problémát okoz, ezt sokszor láttuk idén“ - tette hozzá Leclerc.

Kérdésre válaszolva kifejtette, a megoldás a korábbi fékezés lehet, de ezt nagyon nehéz elvárni a Forma-1-es versenyzőktől, akik igyekeznek mindig a lehető legkeményebben nyomni a gázt. Ezzel együtt, visszafogottabban kell vezetniük ezekkel az autóka.