A monacói szerint a leginkább szembetűnő különbség a korábbi és idei konstrukciók között, hogy a kanyarokban korábban kell fékezni a blokkolás elkerülése érdekében.
Ez viszont szembe megy a pilóták ösztöneivel, akik mindig a határokat feszegetik és megpróbálnak a lehető legkésőbb fékezni.
„Mindenekelőtt feltűnik az autók súlyának növekedése. Egészen egyszerűen lomhának tűnnek. Ha elúszik a hátsó rész, sokkal nehezebb megtartani. Az autóba vetett bizalom kisebb, mint a korábbi években“ - mondta a monacói az Auto Motor und Sportnak.
„Amikor könnyebbek voltak a konstrukciók, jobban meg lehetett fogni őket. A súly miatt most teljesen másképp kell fékezni is. Az első abroncsoknál a korai blokkolás nagy problémát okoz, ezt sokszor láttuk idén“ - tette hozzá Leclerc.
Kérdésre válaszolva kifejtette, a megoldás a korábbi fékezés lehet, de ezt nagyon nehéz elvárni a Forma-1-es versenyzőktől, akik igyekeznek mindig a lehető legkeményebben nyomni a gázt. Ezzel együtt, visszafogottabban kell vezetniük ezekkel az autóka.