Mivel négy hét választja el egymástól a bajnokság harmadik és negyedik futamát, az istállóknak lehetőségük van kiértékelni az eddigi teljesítményüket, és gőzerővel dolgozhatnak a fejlesztési csomagokon, miközben a nyári szünetben szokványos gyárleállás most nem érinti őket.
A Ferrari szezonkezdetét pedig nem igazán kell ecsetelni, hiszen az olaszok 2009 óta nem indítottak ilyen gyengén egy idényt. Jelenleg csak a konstruktőri negyedik helyen állnak, messze lemaradva az éllovas Red Bulltól, és egyelőre a Mercedes, valamint az Aston Martin is jobbnak tűnik náluk.
Leclerc ennek megfelelően úgy érzi, jókor jött ez a hosszú szünet: „Szerintem abban a helyzetben, amilyenben most csapatként vagyunk, lehetőségként fogjuk ezt fel, hogy megpróbáljunk a lehető legtöbbet dolgozni annak érdekében, hogy minél hamarabb felkerüljenek az autóra a fejlesztések, ami elősegítené a versenyképességünket.”
„Még mindig rendkívül hosszú a szezon. Teljes mértékben motiváltak vagyunk, hogy visszatérjünk az élre, és igyekszünk a lehető legjobban kihasználni ezeket a heteket.” Persze nemcsak a Ferrari mostani kezdése állítható kontrasztba 2022-vel, hanem Leclerc-é is.
A monacói tavaly három futam után két győzelemmel és egy második hellyel állt, miközben idén csak egyetlen hetedik helye van Szaúd-Arábiából, így az egyéni pontversenyben is csak a tizedik. „Ismerjük a tavalyi történetet, szóval most csak az a lényeg, hogy megpróbáljunk fejlődni és visszajöjjünk az ő [Red Bull] szintjükre.”
„Tudjuk, min kell ehhez dolgoznunk, így most csak ezt kell megvalósítani.” Amikor rákérdeztek nála, pontosan mely területekről van szó, Leclerc így felelt: „Igazából egy jobb autó kéne mindenféle körülmények között.”
„A kvalifikáción egészen jók vagyunk, ha megvan a gumik kellő tapadása, amikor azonban a futamon veszítünk a tapadásból, nagyon-nagyon nehézzé válik minden, és ezáltal jelentősebben visszaesik a teljesítményünk, ezen tehát dolgoznunk kell.”