hero image

Leclerc nyerte az első szabadedzés Monacóban, újra döcög a Mercedes

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Kimi Räikkönen élete F1-es futama a 2005-ös Japán Nagydíjról

FORMA-1

Vettel újabb drámája Verstappen ellen a Japán Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Helmut Markót Carlos Sainz Red Bull-os esélyeiről kérdezték

FORMA-1

Amikor Lewis Hamilton full laza a Mercedesnél

Motorsport.hu
2022/05/27 06:31
Charles Leclerc ott folytatta az első monacói szabadedzésen, ahol Barcelonában abbahagyta. A Ferrari pilótája behúzta az FP1-et, ám maranellóiak és a Red Bullok között hajszálnyi a különbség és egyelőre megjósolhatatlan, kinek jön ki jobban a lépés a hétvégén.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

A barcelonai hőség után az első monacói edzésen sem fogadta fogat vacogtató hideg a pilótákat, a levegő hőmérséklete 30 Celsius-fok, az aszfalté 54 volt az FP1 kezdetén. A 79. Monacói Nagydíj első gyakorlása előtt a legnagyobb kérdés az volt, hogyan viselkednek majd az új autók a borzasztóan szűk pályán.

Miközben Charles Leclerc és Carlos Sainz a közepes keverékű abroncsokat kezdte el tesztelni, a mezőny többi tagja a keményeken gurult ki az aszfaltra, legalábbis aki tudott. Valtteri Bottas számára ugyanis újfent balul sült el az első szabadedzés, a finn egy váltóprobléma miatt nem is tudott érdemben részt venni az FP1-ben.

Szintén idejekorán véget ért a péntek délutáni gyakorlás Mick Schumacher számára, a Haas német pilótája első blikkre szintén váltóproblémával küzdött, majd a bokszutca bejáratánál adta meg magát az autója, aminek következtében piros zászlóval rövid időre meg is kellett szakítani az edzést. Miután a bokszutcába tolták a Haast, kiderült, az autó MGU-H-ja adta meg magát.

Kifejezetten biztató tempóval rukkoltak elő a McLarenek az FP1-ben, Lando Norris és Daniel Ricciardo is magabiztos teljesítménnyel jelezte, a wokingi alakulat a hétvégén talán valóban beleszólhat a komoly pontszerző helyekért zajló csatába, miközben az élen a Red Bull és a Ferrari versenyzők pingpongoztak a leggyorsabb köridőkkel.

Mindeközben Lewis Hamilton az egész edzés ideje alatt folyamatosan a W13 pattogására panaszkodott. Hiába tűnt úgy Barcelonában, hogy a Mercedes megoldotta a delfinezés problémáját, a hétszeres világbajnok a szabadedzés végén már arról beszélt a rádión, hogy könyökvédőkre lenne szüksége, annyira kellemetlen a pattogás az autóban.

Az FP1-et végül Charles Leclerc húzta be, amire szüksége is volt a monacóinak. A Ferrari versenyzőjének Barcelonában fájó kiesést kellett átélnie, a hazai pálya pedig eddig nem jelentett előnyt számára. Nem régiben Niki Lauda klasszikus versenyautóját törte össze Monte-Carlóban, de a Forma-1-ben és a Forma-2-ben sem sikerült még egyszer sem célba érnie ezen a pályán.

Az élmezőny egyébként rendkívül sűrű, Leclerc, Sergio Perez, Carlos Sainz között mindössze egy tized döntött, de Max Verstappen sem maradt el sokkal a legjobb háromtól.